فرآورده‌های پروبیوتیک دشمن استرس/سس مایونز عامل بروز سرطان

مصرف پوست موز عامل کاهش وزن و خواب بهتر، بهترین ادویه‌ها برای لاغری، سس مایونز و خطر بروز سرطان، فرآورده‌های پروبیوتیک دشمن استرس، بهترین راهکارها برای داشتن صورتی چاق و نابودی کرونا با تغذیه مناسب را در بسته خبری سلامت ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، به طور خاص، با مصرف پوست موز حداقل ۱۰٪ فیبرمصرفی شخص افزایش خواهد یافت، زیرا مقدار زیادی فیبر رژیم غذایی در پوست موز وجود دارد. تقریباً ۲۰٪ ویتامین B۶ و تقریباً ۲۰٪ ویتامین C بیشتر در پوست موز وجود دارد. میزان پتاسیم و منیزیم نیز با مصرف پوست موز تقویت می‌شود. تصور بر این است که ویتامین B۶ برای “توسعه و نگهداری پوست” ضروری است، در حالی که اعتقاد بر این است که منیزیم نقش زیادی در افزایش کیفیت خواب و مدت زمان آن دارد. پتاسیم می‌تواند به تقویت و سلامت قلب کمک کند و ویتامین C می‌تواند به مبارزه با رادیکال‌های آزاد، مقابله با هورمون‌های استرس و تقویت روحیه شخص کمک کند.

مطابق یک مطالعه سال ۲۰۱۶ که در ژورنال تحقیقات ایمونولوژی منتشر شده است، پوست موز سرشار از فیبرهای رژیمی، پتاسیم و چربی‌های اشباع نشده است و طبق یک مطالعه سال ۲۰۱۱ منتشر شده در کاربردهای بیوشیمی و بیوتکنولوژی، پوست موز نرسیده از سطح آنتی اکسیدان بالاتری نسبت به انواع رسیده موز برخوردار است و این نشان می‌دهد که در واقع مواد مغذی مفید در پوست موز وجود دارد. یک فایده دیگر نیز برای پوست موز وجود دارد: خوردن پوست موز باعث کاهش ضایعات مواد غذایی می‌شود و این چیزی است که همه ما می‌توانیم از پس آن برآئیم.

اما قبل از این کار حتماً موزهای موجود را قبل از خوردن بشویید، زیرا بیرون میوه جایی است که میکروب‌ها جمع می‌شوند، و باید مطمئن شویم که کاملاً تمیز است. یکی از توصیه‌های دیگر برای پختن پوست موز است برای نرم شدن آنکه به تجزیه برخی از دیواره‌های سلول درون پوست کمک می‌کند و به جذب مواد مغذی کمک می‌کند. در روشی دیگر، مخلوط کردن پوست موز و میکس کردن پوست آن در اسموتی است، که ساده‌ترین راه برای اضافه کردن آن به خوراکی‌های روزانه است.

قاتل خاموشی که باعث سرطان می‌شود

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: مصرف سس مایونز باعث بروز بسیاری از بیماری‌ها در بدن انسان مانند سرطان می‌شود و می‌تواند سیستم ایمنی را ناتوان کند. سس‌های مایونز مخصوصاً آنهایی که تجارتی یا صنعتی هستند معمولاً با چربی ناسالم درست شده و ارزش افزوده بسیار کمی دارند.

خدیجه رحمانی، اظهار کرد: توصیه بنده به افراد استفاده از سس‌های خانگی است چرا که سس‌های کارخانه‌ای یا صنعتی دارای روغن گیاهی بوده و مقدار بسیار زیادی از امگا ۶ را برای بدن تأمین می‌کنند.

وی با اشاره به امگا ۶ موجود در روغن‌های گیاهی، اظهار کرد: نسبت امگا ۶ موجود در سس‌های صنعتی به نسبت امگا سه بسیار زیاد است و می‌تواند مقاومت بدن انسان را در مقابل بیماری‌های التهابی کاهش دهد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی تصریح کرد: روغن‌های گیاهی در برنامه غذایی روزانه افراد هم مورد استفاده قرار می‌گیرد و متأسفانه این روغن‌ها به قدری مضر هستند که می‌توانند سیستم ایمنی بدن را از همه جهات کم توان کرده و افراد را با مشکلات جدی رو به‌رو سازند.

وی درباره نوع روغن انتخابی برای پخت وپز، گفت: روغن زیتون از آنجایی که امگا سه بیشتری نسبت به بقیه روغن‌ها دارد اما حاوی مقدار زیادی هم امگا ۶ است و بهتر است افراد در مصرف این روغن حد تعادل خود را رعایت کنند.

رحمانی درباره مواد نگهدارنده موجود در سس‌های مایونز گفت: کارخانه‌ها نگهدارنده‌های موجود در سس‌های مایونز را به علت عمر طولانی و جلوگیری از خراب شدن به آنها اضافه می‌کنند و مصرف زیاد آنها باعث بروز حالت تهوع، سردرد و زخم‌های عفونی می‌شود.

بهترین راهکارها برای داشتن صورتی چاق

یک مخصص پوست، مو و زیبایی، اظهار کرد: افراد بیشتر هنگامی که رژیم غذایی خودسرانه می‌گیرند دچار لاغری صورت می‌شوند که در ادامه چند راهکار برای داشتن صورتی چاق ارائه می‌دهیم.

محمدتقی انوشه، افزود: یکی از بهترین روش‌ها مصرف آب در طول روز است، زیرا باعث پرشدن و آبرسانی و شادابی پوست می‌شود. پس افراد در طول شبانه روز حتماً روزی هشت لیوان آب بنوشند.

وی ادامه داد: مصرف مغزهای روغنی یکی از بهترین روش‌ها برای پُرتر به نظر رسیدن عضلات صورت است. اضافه کردن مغزها به برنامه و رژیم غذایی یکی از روش‌های بی عارضه و طبیعی برای پرکردن صورت است.

این متخصص تغذیه، تصریح کرد: خوردن روزانه یک لیوان آب سیب‌زمینی به دلیل داشتن ویتامین C، به آبرسانی پوست کمک می‌کند و افراد با مرطوب کردن پوست صورت به وسیله آب سیب‌زمینی، می‌توانند به چاق شدن صورت و گونه‌ها کمک می‌کنند.

وی اظهار کرد: افراد هر شب سالاد کاهو و جوانه گندم مصرف کنند، زیرا کاهو و جوانه گندم آبرسان قوی است؛ پس افراد در وعده‌های غذایی به ویژه وعده شام، سالاد کاهو و جوانه گندم را بگنجانند تا تاثیر آن را بر افزایش نشاط و شادابی صورت و پرشدن آن ببینند.

به گفته انوشه، مقادیر بالای آنتی‌اکسیدان‌های موجود در ژل آلوئه‌ورا با افزایش میزان کلاژن، خاصیت کشسانی و الاستیک پوست را بهبود می‌بخشد و به چاق شدن صورت و گونه‌ها کمک می‌کند.

کرونا را با تغذیه مناسب نابود کنید

یک متخصص تغذیه، گفت: برای پیشگیری از ابتلاء به ویروس کرونا علاوه بر رعایت بهداشت فردی، لازم است افراد جهت دریافت مقدار کافی ویتامین ث، روزانه حداقل یک عدد پرتقال یا دوعدد نارنگی یا لیموترش مصرف کنند.

میترا زراتی، اظهار کرد: مصرف کدو حلوایی را در رژیم روزانه بگنجانید و باید مواد غذایی شیرین را محدود و از از روغن‌های جامد استفاده نشود. روزانه حتماً یک عدد تخم مرغ یا دو عدد سفیده آن مصرف شود، افراد از ادویهجاتی مانند زردچوبه و زعفران در این روزها بیشتر استفاده و از جوانه‌های جو، گندم، ماش و شبدر در رژیم روزانه خود مصرف کنند. از بین انواع مغزهای گیاهی، گردوی داخل پوسته چوبی، بهترین گزینه است که در طول روز مصرف شود و روزانه یک عدد پیاز خام بنفش استفاده کنید.

وی با تاکید بر اینکه مصرف روزانه خانواده کلم را فراموش نکنید، گفت: از موادغذایی کنسروی استفاده نشود و افراد سوسیس و کالباس را از برنامه خود حذف کنند از فرآورده‌های پروبیوتیکی یا مکمل آن استفاده کنید. شکلات تلخ بخورید، از کنجد و ارده در برنامه غذایی خود استفاده و آهن خون خود را چک کنید زیرا کم خونی سبب ضعف سیستم ایمنی می‌شود. استرس و فشارهای جسمی و روحی سیستم ایمنی را ضعیف می‌کند، مراقب خود باشید و پیشگیری را جدی بگیرید.

فرآورده‌های پروبیوتیک، دشمن استرس

یک متخصص داخلی، اظهار کرد: پروبیوتیک‌ها مکمل‌های غذایی حاوی میکروارگانیسم های زنده‌ای هستند که برای سلامتی میزبان مفید بوده و برای پیشگیری از ابتلاء به سرطان کولون مفید است.

فاطمه مقدم، افزود: استرس، رژیم غذایی ضعیف، آنتی بیوتیک درمانی، عفونت‌ها، مسمومیت‌های غذایی و فرایند طبیعی پیری ممکن است تعادل دستگاه گوارش را به هم زند که مصرف غذاهای حاوی پروبیوتیک از فعالیت باکتری‌های مفید در دستگاه معده و روده حمایت کرده و از بروز بیماری‌ها جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه فواید مصرف مواد غذایی حاوی پروبیوتیک، تصریح کرد: کمک به حفظ تعادل باکتری‌های مضر و مفید روده و حفظ سلامتی دستگاه گوارش، تحریک سیستم ایمنی و کاهش عفونت‌ها، درمان انواع اسهال‌ها و سایر عفونت‌های گوارشی، بهبود هضم لیپیدها، کربوهیدرات‌ها و پروتئین‌ها، کمک به پیشگیری از سرطان کولون و جلوگیری از تولید موادی که باعث ایجاد سرطان می‌شوند، کمک به پایین آوردن کلسترول و کاهش فشار خون، کمک به بهبود جذب مواد معدنی، مغذی و کاهش التهاب، کمک به تعادل هورمون‌های جنسی در شرایط استرس و کنترل رشد ویروس‌ها و باکتری‌های بیماری زا را از فواید مصرف مواد غذای حاوی پروبیوتیک است.

این متخصص داخلی کرد: مصرف پروبیوتیک‌ها باعث کاهش و از بین رفتن جذب مواد آلرژی‌زای موجود در لبنیات از طریق روده می‌شود امروزه بسیاری از افراد با مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها برای درمان بیماری‌ها با عوارضیمانند مشکلات گوارشی یا اسهال مواجه هستند، در حالی که مصرف پروبیوتیک‌ها همزمان با آنتی‌بیوتیک‌ها کمک به بازسازی روده می‌کند و در هضم مواد غذایی بسیار مفید خواهد بود. فراورده‌های لبنی پروبیوتیک شامل ماست، دوغ، بستنی و شیر بوده و افراد می‌توانند از مکمل‌های حاوی پروبیوتیک نیز استفاده کنند.

بهترین ادویه‌ها برای لاغری

یک متخصص طب سنتی گفت: برخی از ادویه‌ها می‌توانند سوخت و ساز بدن را بالا برده و در روند کاهش وزن مؤثر باشند. افراد می‌توانند هنگامی که رژیم غذایی دارند در غذاهای خود از برخی ادویه‌ها که متابولیسم بدن رابالا می‌برند استفاده کنند.

زنجبیل

محسن پویان تصریح کرد: زنجبیل متابولیسم بدن را ۲۰ درصد افزایش می‌دهد که این باعث افزایش سرعت سوخت و ساز می‌شود. اگر افراد قطعه کوچکی از این گیاه را در برنامه غذایی خود قرار دهند به طور معجزه آسایی روند چاقی‌شان کنترل خواهد شد.

فلفل سیاه

وی تصریح کرد: فلفل سیاه را هرگز از برنامه غذایی خود کنار نگذارید؛ زیرا این ادویه باعث از بین رفتن سلول‌های چربی شده و به کاهش وزن نیز کمک می‌کند.

دارچین

این متخصص طب سنتی، گفت: دارچین یک ادویه، با طعم شیرین و قوی است. این ادویه به سوخت و ساز بدن کمک می‌کند و باعث تنظیم قند خون می‌شود. علاوه بر این دارچین نقش مهمی در کاهش قند خون، کلسترول LDL و تری گلیسیرید بر عهده دارد.

زیره سبز

وی تاکید کرد: زیره سبز یا جیرا یکی دیگر از ادویه‌های محبوبی است که در افزایش متابولیسم مؤثر است. این ادویه به بدن کمک می‌کند تا انرژی لازم را برای فعالیت‌های خود به دست آورد.

زردچوبه

پویان در خصوص خواص زردچوبه، اظهار کرد: زردچوبه ریشه‌ای زرد رنگ و بومی جنوب آسیا است. کورکومین مسئول رنگ زرد زردچوبه است، و باعث ذوب شدن چربی در بدن می‌شود. زردچوبه به کاهش سطح کلسترول خون کمک می‌کند التهابات بدن را کاهش می‌دهد.

دانه‌های شنبلیله

این متخصص طب سنتی، گفت: دانه شنبلیله، به طور گسترده‌ای برای درمان التهاب، یبوست، چاقی و بیماری تخمدان پلی کیستیک استفاده می‌شود و در کاهش کلسترول مؤثر خواهد بود.

دانه‌های خردل

وی خاطرنشان کرد: دانه‌های خردل، دانه‌های سیاه و یا زرد رنگ گیاه خردل هستند و در سس سالاد مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دانه‌ها کم کربوهیدرات، کم کالری و غنی از ویتامین‌هایی مانند: B۱۲، فولات، تیامین و نیاسین است، علاوه بر این، غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ بوده و به کاهش کلسترول بد کمک می‌کند.

کد خبر 410161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.