۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
 درمان کمر درد با یوگا

بررسی‌های اخیر محققان نشان می‌دهد انجام دادن تمرینات یوگا، تای چی و چی کونگ می‌تواند به کاهش درد قسمت پایین کمر کمک کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بسیاری از افراد در سراسر دنیا در یک دوره از زندگی خود کمر درد را تجربه می‌کنند. روش‌های درمانی موجود برای این بیماری شامل استراحت، فیزیوتراپی، عمل جراحی و مصرف دارو می‌شود. محققان معتقد هستند درد مزمن پایین کمر باعث به وجود آمدن فشارهای روحی روانی مانند استرس، اضطراب، اختلالات مربوط به خواب و انزوای اجتماعی می‌شود. این در حالی است که روش‌های درمانی کم هزینه و بدون مصرف دارو می‌تواند زندگی میلیون‌ها انسان را تغییر دهد.

یوگا، تای چی و چی کونگ، نوعی ورزش‌های ذهنی بدنی است که می‌توانند بسیاری از مشکلات مربوط به سلامت را درمان و حتی از بروز آن‌ها پیشگیری کنند. این نوع حرکات ورزشی هم عامل جنبش و تحرک و هم عامل کنترل تنفس و استرس است. انجام دادن این حرکات ورزشی فواید بسیاری مانند کاهش استرس، بهبود وضعیت خواب، بهبود جریان خون، افزایش سیستم ایمنی بدن، کاهش علائم افسردگی و در بعضی مواقع کاهش دردهای مزمن را دارد.

گروهی از محققان آمریکایی تاثیر حرکات ورزشی مانند یوگا، تای چی و چی کونگ را بر کاهش کمر درد بررسی کردند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، ۳۲ مطالعه مربوط به این موضوع که ۲۵ مورد از آن‌ها در مورد یوگا، چهار مورد در مورد تای چی و سه مورد دیگر در مورد چی کونگ بود را ارزیابی کردند؛ تعداد کل افراد شرکت کننده در این مطالعات سه هزار و ۴۸۴ نفر بود.

ننایج ۳۲ مطالعه انجام شده در این زمینه نشان داد ورزش‌های ذهنی بدنی برای درمان کمر درد بسیار مفید است.. این مطالعات ثابت کرد انجام دادن این حرکات ورزشی به کاهش درد یا مشکلات فیزیولوژیکی مانند استرس و اضطراب کمک کرده و توانایی عملکردی افراد را بهبود می‌بخشد. به گفته محققان، پیش از اینکه این تمرینات ورزشی به مبتلایان به کمر درد توصیه شود، لازم است مطالعات و آزمایشات بالینی بیشتری در این زمینه صورت بگیرد.

نتایج این مطالعه در مجله Holistic Nursing Practice منتشر شده است.

کد خبر 410060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.