خوراکی‌هایی که سلامت چشم‌ را تضمین می‌کند

انتخاب یک رژیم گیاهی پر فیبر برای افزایش قدرت بینایی و کند شدن روند بیماری‌های چشمی، مفید است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، چشم یکی از حیاتی‌ترین اعضای بدن است که اکثر افراد از سلامت آن غفلت می‌کنند. ویتامین‌هایی مانند C، A و E، بتاکاروتن، روی و امگا ۳‌ نقش مهمی در سلامت چشم‌ دارند. در این گزارش شما را با بهترین خوراکی‌ها برای محافظت از این عضو حیاتی آشنا می‌کنیم.

فلفل‌ قرمز

فلفل‌ تند دارای بالاترین میزان ویتامین C  است؛ این ویتامین برای سلامتی عروق خونی موجود در چشم‌ها مفید است و خطر ابتلا به آب مروارید را کاهش می‌دهد. ویتامین C در بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات نظیر گل کلم، عنبه هندی، توت فرنگی و ... یافت می‌شود. فلفل‌هایی که رنگ آن‌ها روشن است نیز دارای مقادیر بالایی از ویتامین‌های A و  E است که هر دو برای سلامت چشم‌ها مفید است.  

تخمه آفتاب‌گردان

بررسی‌های محققان نشان داده است ویتامین E همراه با سایر مواد مغذی که در تخمه آفتاب‌گردان و سایر مغزها وجود دارد در کاهش پیشرفت تباهی لکه زرد یا "دژنراسیون ماکولا"، شایع‌ترین علت کوری در افراد مسن، مؤثر است و به پیشگیری از آب مروارید کمک می‌کند.

سبزیجات برگ‌دار تیره

کلم پیچ و اسفناج نمونه‌هایی از سبزیجات سرشار از ویتامین‌های C وو همچنین رنگدانه‌هایی نظیر "لوتئین" و "زیگزانتین" است. این خوراکی‌ها خطر ابتلا به بیماری‌های چشمی طولانی مدت مانند آب مروارید را کاهش می‌دهد.

 لوبیا و حبوبات

انتخاب یک رژیم غذایی گیاهی شامل غذاهای کم چرب و پر فیبر برای افزایش قدرت بینایی در شب و کند شدن روند بیماری تباهی لکه زرد مفید است. حبوباتی مانند لوبیا چشم بلبلی، لوبیا قرمز و عدس نیز به علت دارا بودن "روی" تا حد زیادی به رفع مشکلات دید در شب کمک می‌کند.

 تخم مرغ

کاروتنوئیدهای موجود در زرده تخم مرغ، به ویژه "لوتئین" و "زاکسنتین" جزو مواد مغذی ضروری برای سلامت‌ چشم محسوب می‌شود. این ترکیبات از آسیب‌ نور مضر آبی به شبکیه چشم جلوگیری می‌کند و نقش موثری در افزایش مقدار رنگدانه محافظ موجود در بخش ماکولای چشم دارد.

کد خبر 375847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.