کارگردان «روزی روزگاری»: بهره گرفتن از متفکران اصفهان، اتفاق مهمی بود

یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که در هفته فرهنگی اصفهان افتاد، آیین تجلیل از فیلم‌سازان سینمای آزاد اصفهان به همت دفتر تخصصی سینما شهرداری اصفهان بود. سینماگرانی که در دهه ۴۰ و ۵۰، سینمای تجربی را در اصفهان پایه‌گذاری کردند و بسیاری از آن‌ها پس از ۴۰ سال به این شهر آمدند تا شاهد تجلیل خود باشند.

امرالله احمدجو، کارگردان سریال خاطره‌انگیز «روزی روزگاری» با اشاره به این آیین تجلیل که به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان و به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در کتابخانه مرکزی برگزار شد، به خبرنگار ایمنا گفت: برپایی این‌گونه تجلیل‌ها، ابتکار درستی است، چراکه این‌ها کسانی هستند که راه سینما را برای نسل‌های بعدی هموار کردند و باید از آن‌ها قدردانی شود.

وی با تأکید بر این‌که اگر هر هفته هم هفته اصفهان باشد، بازهم کم است، عنوان کرد: اصفهان بدون شک یکی از مهم‌ترین شاه‌شهرهای ایران است که می‌توانیم ساعت‌ها راجع به این قضیه بحث کنیم.

احمدجو تصریح کرد: به این دلیل که اصفهان از هر جهت، شهر بسیار مهمی است، لازم است هفته‌ای به آن اختصاص داده شود، اما مهم این است که برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان به صورتی برنامه‌ریزی شود که بتواند رسالت این هفته را نه‌تنها در داخل شهر، بلکه در خارج از اصفهان و ایران هم منعکس کند و به‌ صورت صحیح درباره این برنامه‌ها اطلاع‌رسانی شود.

وی با اشاره به نقش مهم اتاق‌های فکر برای برنامه‌ریزی و برگزاری هفته فرهنگی اصفهان، اظهار کرد: خوشبختانه شهر اصفهان از این‌ جهت کمبود ندارد، چراکه اتاق‌های فکر این شهر را افرادی تشکیل می‌دهند که هم مبتکر هستند و هم آشنا به این شهر و مسائل روز جهان معاصر، ضمن این‌که اغلب این افراد در اصفهان زندگی می‌کنند و اصفهانی هستند.

احمدجو صحبت پیشین خود را این‌چنین تائید کرد: اگر در برنامه‌ریزی‌ها از افراد صاحب‌فکر بیشتر استفاده شود، قطعاً شاهد اجرای برنامه‌هایی خواهیم بود که با معماری، شهرسازی، مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شهر اصفهان هم‌خوانی دارند.

وی افزود: مهم است که از متفکران بزرگی که در اصفهان حضور دارند، بهره گرفته شود. تا جایی که من دیده‌ام، آن‌ها اغلب زینت‌المجلس هستند و در همایش‌های مختلف سخنرانی می‌کنند، اما بسیار کم دیده‌ام که کسانی که نام و حرمتی دارند، برای برنامه‌ریزی‌ها دعوت شوند.

احمدجو تصریح کرد: مهم است که همایش‌هایی که برگزار می‌شود، نتیجه و انعکاس درستی هم داشته باشند.

کد خبر 342900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.