الهیاری: اقدام شهرداری در هفته فرهنگی ارزشمند بود

مدیر اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: برنامه های هفته فرهنگی اصفهان اقدام ارزشمندی است و با برگزاری چنین برنامه هایی از یک‌سو باید زمینه های نشاط اجتماعی و از سوی دیگر زمینه های بازیابی هویت فرهنگی و تاریخی شهر را فراهم کنیم.

فریدون اله‌یاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن اشاره به برنامه های هفته فرهنگی اصفهان، اظهار کرد: برگزاری برنامه های فرهنگی در شهری مانند اصفهان اقدام ارزشمندی است، به ویژه اینکه اصفهان از جایگاه بسیار مهم تاریخی، فرهنگی و هنری برخوردار است و ما باید در طول سال فرصت های مختلف را مغتنم بشماریم و از این ظرفیت های فرهنگی هم بهره ببریم.

وی افزود: پیش از این اختلاف نظرهایی در مورد روز اصفهان وجود داشت اما با توجه به نگاهی که امروز وجود دارد، در شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان توجه به سمت این بود که نظر برخی از تشکل ها را نیز مبنی بر اینکه روز اصفهان در آذر است، بپذیرند.

مدیر اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: نکته مهم دیگر این است که هفته فرهنگی اصفهان در اردیبهشت نیز با توجه به رویه ای که در گذشته وجود داشته و برنامه های ویژه ای در این بازۀ زمانی برگزار می‌شد همچنان نیز ادامه یابد که امسال نیز با کیفیت و تنوع ویژه ای برگزار شد و اقدام ارزشمندی است.

اله‌یاری ادامه داد: با برگزاری برنامه های ارزشمندی مانند هفته فر هنگی اصفهان، از یک‌سو باید زمینه های نشاط اجتماعی و از سوی دیگر نیز زمینه های بازیابی هویت فرهنگی و تاریخی در شهر اصفهان را فراهم کنیم و خوشبختانه برنامه های هفته فرهنگی در اردیبهشت امسال هم به لحاظ کیفیت، هم به لحاظ محتوا و هم به لحاظ رویکردی، برنامه های مناسبی بود و در واقع تلاشی اتفاق افتاد که پوشش مناسبی از وجوه مختلف حوزه های فرهنگی اصفهان در این برنامه ها انجام شود که قابل تقدیر است.

وی درباره برنامه های اجرا شده در چهارباغ، تصریح کرد: چهارباغ یکی از برندهای مهم شهر اصفهان است. چهارباغ یکی از خیابان های مشهور اصفهان، ایران و جهان است یعنی چهارباغ این ظرفیت را دارد که در کنار چند خیابان معروف دنیا شهرت بین المللی را پیدا کند و به همین دلیل چهارباغ یک فرصت مهم فرهنگی برای اصفهان است.

اله‌یاری افزود: مردم اصفهان وقتی به گذشته تاریخی این شهر نگاه می کنند این نکته را درمی یابند که چهارباغ در نسل های گذشتۀ اصفهان نیز به عنوان خیابان و محل مراجعه مطرح بوده است و در واقع چهارباغ یکی از مهره های کانونی و محورهای اصلی فرهنگی و گردشگری اصفهان بوده است و مردم امروز اصفهان نیز شاید تجربه بخش مهمی از حضورشان در شهر و تفریحات شهری را در چهارباغ  دارند.

وی گفت: برگزاری برنامه های هفته فرهنگی اصفهان در محور چهارباغ، اقدام ارزشمندی است و به این معطوف شود که ما در آینده به سمتی حرکت کنیم که چهارباغ هم به عنوان محور پیاده رو و هم به عنوان محور تاریخی و فرهنگی مطرح باشد و به این ترتیب این خیابان وجه و جنبه فرهنگی و گردشگری گذشتۀ خودش را بیابد و به عنوان محوری فرهنگی مورد توجه شهروندان و گردشگران قرار بگیرد.

کد خبر 342815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.