پایان ساخت بلندترین آسمان‌خراش ژاپن در توکیو

بلندترین آسمان‌خراش ژاپن در توکیو، موری جی‌پی، با ۳۳۰ متر ارتفاع به‌عنوان بخشی از توسعه تپه‌های آزابودای ایجاد شد و به مرحله بهره‌برداری رسید.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، یک استودیوی آمریکایی بلندترین آسمان‌خراش ژاپن، برج موری جی‌پی، را به‌عنوان بخشی از توسعه تپه‌های آزابودای، یکی از سبزترین مناطق شهری در توکیو، تکمیل کرد. این برج با ۳۳۰ متر ارتفاع، در بخش میناتو توکیو قرار دارد و اولین آسمان‌خراش چشمگیر توکیو و بلندترین ساختمان در ژاپن است.

پایان ساخت بلندترین آسمان‌خراش ژاپن در توکیو

بلندترین آسمان‌خراش توکیو

بلندترین سازه در ژاپن برج پخش و رصد توکیو اسکای‌تری با ۶۳۴ متر ارتفاع است، اما موری جی‌پی عنوان بلندترن آسمان‌خراش را یدک می‌کشد. این بنا با هدف ایجاد یک مرکز جدید در توکیو با فضای عمومی سبز قابل دسترس ایجاد شده و دارای یک نمای منحنی‌شکل است که در سطح زمین و بالاترین بخش آن باریک می‌شود. بالای آن نیز یک تاجی گلبرگ‌مانند قرار دارد که توسط گل‌های نیلوفر آبی مشخص شده است. برج موری جی‌پی هسته ساختاری و صفحه‌ای بزرگ دارد که برای آسمان‌خراش‌های ژاپنی معمول است و آن‌ها را نسبت به آسمان‌خراش‌های باریک لندن و نیویورک عریض‌تر می‌کند.

پایان ساخت بلندترین آسمان‌خراش ژاپن در توکیو

شکل منحنی ساختمان به‌منظور مقابله با ظاهر گسترده آن طراحی و نوارهای عمودی از لوورهای هوارسان به مرکز هر نما اضافه شده است که از نظر بصری آن را به چهار بخش باریک‌تر تقسیم می‌کند.

ورود به ضلع شمالی برج از طریق یک میدان سبز تزئین‌شده با آب‌نماها و صندلی در فضای صورت می‌گیرد و یک گوشه باز در ضلع جنوبی دارای یک پله برقی است که خیابان را به فضای تجاری در طبقات بالا متصل می‌کند. ساختمان از سه سمت خیابان، فضای سبز عمومی و فضای تجمع قابل دسترس است.

سطح زمین این برج بسیار شفاف و قابل‌دسترس و ۱۱ طبقه بالایی برج محل قرارگیری آپارتمان‌ها، دفاتر و رستوران برای کارمندان با چشم‌اندازی از افق توکیو است. آسمان‌خراش‌های در حال توسعه مجاور برج دارای محل اقامت اضافی هستند که برج ۵۳ طبقه شامل ۳۲۰ آپارتمان و یک هتل مجلل است و برج دیگر پس از تکمیل ۹۷۰ آپارتمان خواهد داشت.

پایان ساخت بلندترین آسمان‌خراش ژاپن در توکیو

موری جی‌پی واحدهای مسکونی موجود را با آسمان‌خراش‌های مسکونی استودیو و فضای عمومی سبز، خرده‌فروشی، بازار مواد غذایی، گالری‌های هنری و یک مدرسه بریتانیایی در توکیو جایگزین و در واقع یک مرکز بزرگ را جایگزین محله‌ای قدیمی با مجموعه‌ای از ویژگی‌های توپوگرافی زیبا کرد که به‌دلیل ویژگی‌های ظاهری خود برای قرن‌ها دیده، احساس یا درک نشده بود.

پایان ساخت بلندترین آسمان‌خراش ژاپن در توکیو

کد خبر 738460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.