پیشرفت‌های مدرسه نباید درون آن بماند / الفتا به گفتمان‌سازی رسید

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پیشرفت‌های یک مدرسه نباید درون آن مدرسه بماند، گفت: الفتا به هدف اصلی خود، یعنی گفتمان‌سازی رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی در آئین رونمایی از پوستر دومین رویداد بین‌المللی الفتا و تجلیل از برگزیدگان مدارس پیشتاز تحول اظهار کرد: کاهش فاصله بین سند و صحنه آن چیزی است که هدف اصلی رویداد الفتا بوده و هست، سند تحول، سند خوبی است اگر چه زمان به‌روزآوری آن فرارسیده است، اما سند تا صحنه فاصله دارد و ما نتوانستیم تحول را به مدرسه ببریم.

وی افزود: یکی از نشانه‌های راهیابی سند به صحنه، همین رویداد الفتا بود که فرصتی برای دیده شدن مدارس و مدیران فراهم کرد، این نیاز ما است و باید ما پیشرفت‌های مدرسه را روایت کنیم، اگر ما روایت نکنیم، ما را آن‌گونه که نیستیم، روایت می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: در روایت یک رویداد، باید پیشرفت‌ها را روایت کرد و باید نشان داد که در نظام آموزش و پرورش چه قله‌هایی وجود دارد؛ «از همدیگرآموزی»، هدف اصلی ما است و پیشرفت‌های یک مدرسه نباید درون آن مدرسه بماند، خلاقیت‌ها باید تکثیر شوند، باید به توان هم برسیم، اینها هدف الفتا است.

صحرایی با بیان اینکه الفتا یک رویداد گفتمان‌ساز بوده و هست، گفت: در ادامه این رویداد، با بهره‌گیری از تجربه پیشین، باید دومین دوره را خوب برگزار کنیم و همه نتایج را خوب به نمایش بگذاریم.

وی با تاکید بر اینکه دیوار بین مدرسه‌ها باید با حفظ تمام ضوابطی که دارند، برداشته شوند، اضافه کرد: پیشرفت‌هایی که می‌تواند به مدرسه کمک کند باید دیده شوند؛ به عنوان مثال، در رویداد ستاپ، پیشرفت‌های قابل توجهی بود، اما مدارس ما از آن‌ها بی‌اطلاع هستند، باید مدارس از این موارد باخبر باشند و مورد استفاده قرار بگیرند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: از اینکه الفتا به هدف اصلی خود یعنی گفتمان‌سازی رسید و از اینکه در مسیر دومین هدف خود یعنی تحول‌سازی قرار گرفته است، جای خوشحالی است، به روش سنتی، زمان لازم را برای حرکت نداریم و باید با روش‌هایی نوآورانه پیش برویم؛ باید تحول شناختی را رقم بزنیم و مدیران موفق را نشان دهیم تا دیگران از آن‌ها یاد بگیرند و تکثیر شوند.

کد خبر 733483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کربلایی امیر IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    0 0
    عالی