دغدغه وزارت آموزش و پرورش شکل‌گیری ویژگی‌های تربیتی و هویتی دانش‌آموزان است

وزیر آموزش و پرورش گفت: نخستین دغدغه وزارت آموزش و پرورش شکل‌گیری ویژگی‌های تربیتی و هویتی در دانش‌آموزان است، چرا که امروز کشور به دانش‌آموزی نیاز دارد که رابطه خود با خدا، خلق و خود را بر اساس هویت دینی تعریف کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی در همایش هزار نفری مرشد خوانی و نرمش آغازین شهر تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای معلم و دانش آموزان و شهید نوجوان طغیانی اظهار کرد: مسیر آینده کشور از مدرسه‌ها می‌گذرد و بذر پیشرفت و افتخار آینده کشور در مدرسه‌ها کاشته می‌شود و در همین راستا سند تحول بنیادین بر تربیت چندساحتی دانش‌آموزان تاکید دارد و تمرکز بر پیشرفت و تربیت همه جانبه فرزندان ایران اسلامی است.

وی افزود: در شش ساحت مورد تاکید سند تحول بنیادین، فرزندان این کشور باید در مدرسه تربیت شود و باید دانست که ساحت‌های تعلیم و تربیت همه باهم و در هم تنیده باید باشند تا شاهد تربیت ایرانی اسلامی دانش‌آموزان باشیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به طرح شهید طغیانی، تصریح کرد: طرح شهید طغیانی یک طرح ملی است و همه ساحت‌های تربیتی، از جمله توجه به تربیت دینی، فرهنگی و اجتماعی و موارد دیگر مورد تاکید در ورزش زورخانه‌ای در آن دیده شده است.

صحرایی با تاکید بر گسترش منش پهلوانی گفت: ابزارهای مورد استفاده در این ورزش هرکدام یک نمونه از فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است و این طرح در یک کلام نمادی است از حضور سند در مدرسه است، اجرای مدرسه‌ای سند تحول بنیادین یعنی اجرای طرح شهید طغیانی با تاکید بر ورزش زورخانه‌ای.

وی افزود: نخستین دغدغه وزارت آموزش و پرورش شکل‌گیری ویژگی‌های تربیتی و هویتی در دانش‌آموزان است، چرا که امروز کشور به دانش‌آموزی نیاز دارد که رابطه خود با خدا، خلق و خود را بر اساس هویت دینی تعریف کند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز به دنبال تربیت فرزندانی ایثارگر، دست‌گیر، ماهر و مبتکر در تراز سند تحول بنیادین هستیم و باید این ویژگی‌ها را از سنین پایین آموزش داد، چراکه تمرکز بر بازه سنی تولد تا دبستان و شکل‌گیری ویژگی‌های کار گروهی، نظم و موارد دیگر از سنین پایین در کودکان پایدارتر خواهد بود.

صحرایی با اشاره به تأسیس و فعالیت سازمان تعلیم و تربیت کودک اضافه کرد: فعالیت سازمان تعلیم و تربیت کودک یک افتخار برای نظام تعلیم و تربیت کشور است تا با تقویت کودکستان‌ها و تمرکز بر سن تولد تا دبستان، زمان طلایی برای یادگیری ویژگی‌های خوب با محتوای آموزش و یادگیری مطلوب مورد توجه قرار بگیرد.

وی گفت: توجه به سنین پیش از دبستان به معنای نداشتن توجه به مدرسه یا جابه‌جایی کودکستان با مدرسه نیست، بلکه توجه جدی به سنین پیش از دبستان است که اهمیت بسیاری دارد؛ طرح شهید طغیانی که ابتکاری مطلوب در حوزه ورزش و آموزش فرهنگ پهلوانی بود، اکنون در مراکز استان‌ها در حال اجرا است و به زودی در سراسر کشور نیز دنبال خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر توجه جدی به ورزش زورخانه‌ای خاطرنشان کرد: امیدواریم ورزش زورخانه‌ای که نمادی از فرهنگ و تمدن این کشور است، روز به روز مورد توجه جدی‌تر قرار بگیرد و ارزش‌های مورد تاکید در این ورزش در جامعه فراگیر شود.

کد خبر 733227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.