لزوم هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌های درون‌سازمانی / مدرسه کانون تحول است

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به لزوم هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌های درون‌سازمانی گفت: سند تحول بنیادین، مدرسه را کانون تحول و دانش‌آموز را تمام‌ساحتی و عنصر مؤثر و فعال در اجتماع معرفی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی اظهار کرد: هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌های درون‌سازمانی مورد تاکید وزیر آموزش و پرورش است و امیدواریم بتوانیم فعالیت‌های مشترکی را با کمک دستگاه‌های دیگر انجام دهیم.

وی افزود: یکی از ظرفیت‌های دیگر آموزش و پرورش استفاده از ظرفیت بیرونی است، آموزش و پرورش زمانی می‌تواند کارهای مؤثر انجام دهد که از ظرفیت‌های مردمی، جهادی و انقلابی استفاده لازم را ببرد و اگر توانستیم به سند تحول بنیادین به عنوان دکترین آموزش و پرورش پایبند باشیم، آموزش و پرورش متحول می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین، مدرسه را کانون تحول و دانش‌آموز را تمام ساحتی و عنصر مؤثر و فعال در اجتماع معرفی می‌کند، باید دیوارهای مدرسه را برای دانش‌آموزان برداریم و تربیت درون مدرسه نباشد.

پورثانی ادامه داد: تنوع موقعیت‌های یادگیری به ما می‌گوید مسجد و محله، مکان تربیت است، هیئت، محل تربیت است و تنها مدرسه نیست که تربیت در آن رخ دهد، بنابراین به عنوان متولیان امر تربیت باید به کلیدواژه طلایی تربیت پایبند باشیم.

وی اضافه کرد: باید بر استفاده از ظرفیت‌های بیرونی در مدارس تاکید کنیم، حضور والدین به عنوان یک رکن تربیتی حضور معلمان غیررسمی، مساجد، نهادهای انقلابی در مدارس یک امر بسیار مهم است؛ حفظ موضوعی قرآن که ۳۰ فراز آن برای ماه رمضان تعیین شده است، می‌تواند همه ظرفیت آموزش و پرورش را به کار بگیرد تا پیام قرآنی طرح «مسطورا» به دانش‌آموز برسد.

کد خبر 733209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.