ترویج ورزش در فضاهای شهری اشتوتگارت آلمان

اشتوتگارت آلمان با هدف ترویج فعالیت‌های بدنی و ورزش در فضای باز شهری و دسترسی بیشتر ساکنان به آن‌ها، پروژه ورزش در پارک را راه‌اندازی کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، مقامات شهری اشتوتگارت از همکاری باشگاه‌های ورزشی و مقامات محلی برای تقویت فعالیت‌های ورزشی در سراسر شهر خبر دادند که از تابستان تا پایان سپتامبر ادامه خواهد داشت.

اشتوتگارت این پروژه را با همکاری باشگاه‌های ورزشی محلی سازماندهی کرده است، چراکه ورزش در پارک‌ها به بخشی جدایی‌ناپذیر از فرهنگ فعالیت بدنی در شهر تبدیل شده است.

ترویج ورزش در فضاهای شهری اشتوتگارت آلمان

مقامات شهر خاطرنشان کردند که ساکنان علاقه‌مند به ورزش می‌توانند از بین بیش از ۸۰ پیشنهاد دست به انتخاب بزنند و ورزش‌ها و فعالیت‌های مختلف را امتحان کنند. ساکنان این فرصت را دارند تا یوگا، تناسب اندام، ورزش‌های کششی، فوتبال، والیبال ساحلی، تنیس روی میز و موارد دیگر را امتحان کنند. فعالیت‌ها برای مبتدیان و متخصصان مناسب است و برگزاری کلاس‌های یوگا به زبان اوکراینی به‌عنوان بخشی از پیشنهاد شهر برای پناهندگان اوکراین نیز در برنامه‌های سال جاری گنجانده شده است.

مقامات اظهار کردند که قصد دارند تعداد بیشتری از ساکنان اشتوتگارت را در این فصل به سمت فعالیت‌های بدنی سوق دهند و از آن‌ها دعوت کنند تا به مشارکت در بزرگ‌ترین برنامه ورزشی شهر، همه با هم در خارج از خانه ورزش کنند.

باشگاه‌های ورزشی اشتوتگارت با یادآوری اینکه ۹۸ درصد از اهالی که در فصل گذشته در این طرح شرکت کردند، عملکرد مربیان را خوب یا بسیار خوب ارزیابی و ابراز امیدواری کردند که این طرح باعث می‌شود تعداد بیشتری از اهالی شهر به این باشگاه‌ها بپیوندند.

ترویج ورزش در فضاهای شهری اشتوتگارت آلمان

ورزش دسته‌جمعی

فعالیت‌های بدنی گروهی به‌ویژه برای افراد مسن که نیاز به مراقبت دارند، ارزش افزوده بالا و بلندمدتی را برای شرکت‌کنندگان خود به ارمغان می‌آورند. این پیشرفت به تفکر بین رشته‌ای و شبکه‌سازی ساختارهای محلی بستگی دارد. تأکید مطالعات بر توجه به گزینه‌های ارتباطی و دسترسی قرار دارد که برای ارتقای سلامت گروه هدف از طریق برنامه‌های ورزشی مورد نیاز است. باشگاه‌های ورزشی بارها به‌عنوان شرکای شایسته در ارتقای سلامت شهری ذکر می‌شوند، اما در عملکرد شهرداری، احتمالاً به‌دلیل ساختارهای اساسی بسیار متفاوت در سیستم مراقبت، کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

با این وجود در بعضی از نقاط دنیا، باشگاه‌های ورزشی محلی با ارائه‌دهندگان مراقبت‌های سرپایی و بستری همکاری می‌کنند تا برنامه‌های ورزشی جدیدی را برای سالمندانی آغاز کنند که نیاز به مراقبت دارند. اگرچه در اغلب موارد جنبه‌های مالی موضوعی اساسی در این روند محسوب می‌شود، بعضی باشگاه‌های ورزشی معتقدند مسئولیت اجتماعی آن‌ها است که بر تحولات همجواری خود با شهروندان برای همه نسل‌ها تأثیر مثبت بگذارند. این عقیده در عملکرد باشگاه‌های اشتوتگارت و همکاری آن‌ها با نهادهای محلی به‌خوبی منعکس شده است.‌

ترویج ورزش در فضاهای شهری اشتوتگارت آلمان

کد خبر 732855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.