محافظت از درختان شهری بوستون با مشارکت شهروندان

شهرداری بوستون داده‌های درخت شهری خود را در مرکز «داده باز» در دسترس قرار می‌دهد تا به این ترتیب از مشارکت عموم جامعه در حفاظت از پوشش درختان و فضای سبز موجود بهره‌مند شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، جنگل شهری بوستون از تمام درختان موجود در زمین‌های عمومی و خصوصی در سطح شهر به همراه درختچه‌ها، چمن‌ها، پوشش زمین، خاک و آبراهه‌های شهر تشکیل شده است و بخش مهمی از چشم‌انداز شهر است که مزایای زیر را ارائه می‌دهد:

• ایجاد پیوندهای بین‌نسلی با طبیعت و محله‌ها

• ایفای نقشی مهم در اعمال فرهنگی و معنوی

• بهبود سلامت روان

• فراهم آوردن زیستگاه حیات‌وحش ضروری

• کاهش گرما و اثرات نامطلوب سلامتی ناشی از گرمای شدید

• کاهش سیل به دلیل بارندگی زیاد و طوفان

• بهبود کیفیت آب

• کاهش آلودگی هوا

• بهبود صرفه‌جویی جوامع از طریق کاهش هزینه‌های انرژی

• کاهش حدودی سطح کربن در جو

• ارتقا جوامع دوستدار پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری

اداره پارک‌ها و تفریحات بوستون و بخش جنگل‌داری شهری داده‌های درخت شهری را در مرکز داده‌های باز آنالیز بوستون در دسترس قرار می‌دهند. با تکمیل فهرست درختان خیابانی در سال ۲۰۲۱ و تلاش‌های مداوم برای فهرست‌بندی درختان در پارک‌ها، هر دو مجموعه داده خیابان و پارک اکنون از طریق مرکز داده قابل دسترسی و دانلود هستند.

موجودی سرسبزی شهر بوستون در قالب تعاملی از طریق پیوند خارجی به نرم‌افزار موجودی درخت از صفحه جنگل شهری شهر در دسترس خواهند بود. این ادغام اطلاعات ارزشمند جنگل‌داری شهری را در کنار سایر مجموعه داده‌های شهر برای اهداف تحقیقاتی یا تحلیلی یکپارچه می‌کند.

محافظت از درختان شهری بوستون با مشارکت شهروندان

تجزیه‌وتحلیل جنگل‌های شهری

فهرست درختان خیابانی و عمومی شهر جزئیات ضروری را ارائه می‌دهد و اطلاعات مهمی در مورد گونه‌ها، اندازه، مکان و حتی مزایای اکولوژیکی درختان ارائه می‌دهد که به برنامه‌ریزی و مدیریت جنگل‌داری شهری بوستون کمک می‌کند. این موجودی که به‌صورت روزانه به‌روز می‌شود، منعکس‌کننده تلاش مستمر کارکنان بخش جنگل‌بانی شهری است که به‌عنوان بخشی از یک طرح مراقبت جامع از درختان به درختکاری در سطح شهر می‌پردازند، درختان را هرس می‌کنند و تصویری فوری از ترکیب جنگل شهری ارائه می‌دهند.

بهبود دسترسی عمومی به داده‌های موجودی درختان شهر نه‌تنها شفافیت را تقویت، بلکه مشارکت جامعه را در حفظ و نگهداری تاج درخت شهری تشویق می‌کند و سلامت و سرزندگی فضاهای سبز شهر را ارتقا می‌دهد.

این ابتکار با توصیه‌های طرح جنگل شهری هم‌راستا است که از دسترسی عمومی به داده‌های موجودی و جمع‌آوری سیستماتیک اطلاعات در مورد درختان پارک حمایت می‌کند و به‌گونه‌ای طراحی شده است که راهنمای نحوه همکاری جامعه بوستون برای اولویت‌بندی، حفظ و رشد تاج درختان شهر باشد.

محافظت از درختان شهری بوستون با مشارکت شهروندان

فرمان عمومی حفاظت از درختان بوستون

شهردار بوستون در ژانویه سال جاری یک فرمان عمومی حفاظت از درختان را بر اساس یک توصیه کلیدی از سوی طرح جنگل شهری امضا کرد. این فرمان یک اقدام حیاتی در حفظ پوشش تاج درختان موجود است و بر تعهد بوستون به عدالت زیست‌محیطی، بهداشت عمومی و انعطاف‌پذیری جامعه تأکید دارد.

وی امضای فرمان عمومی حفاظت از درختان را گواهی بر هدف مشترک شهر برای ساختن شهری معرفی کرد که مراقبت از محیط زیست و رفاه جامعه را در اولویت قرار می‌دهد و تأکید کرد با برداشتن این گام نه‌تنها از جنگل شهری بوستون محافظت، بلکه آینده‌ای روشن‌تر و پایدارتر برای همه ساکنان شکل داده می‌شود.

کد خبر 732549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.