کاهش دما در شمال شرقی کشور/ این مناطق بارانی می‌شود

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به اینکه امروز در شمال شرق کشور کاهش دما رخ خواهد داد، گفت: از دوشنبه با گذر موج تراز میانی، در مناطقی از غرب و ارتفاعات زاگرس در جنوب غرب کشور، همچنین در استان‌های اصفهان، یزد و شمال کرمان، ابرناکی، بارش باران و وزش باد رخ می‌دهد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و بعضی مناطق شمالی خراسان رضوی، ابرناکی و بارش پراکنده رخ خواهد داد.

وی افزود: روزهای شنبه و یکشنبه، در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود و در شهرهای تهران، البرز، اراک و اصفهان غبار محلی پدیده غالب است و روز دوشنبه با گذر موج تراز میانی، در مناطقی از غرب و ارتفاعات زاگرس در جنوب غرب کشور، همچنین در استان‌های اصفهان، یزد و شمال کرمان، ابرناکی، بارش باران و وزش باد رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه در دامنه‌های جنوبی البرز، افزایش وزش باد پدیده غالب خواهد بود، تصریح کرد: روز سه‌شنبه بارش پراکنده در شمال کرمان، خراسان جنوبی و بعضی مناطق هرمزگان ادامه خواهد داشت؛ امروز در شمال شرق کشور کاهش دما رخ خواهد داد و خلیج فارس دریای خزر امروز مواج خواهد بود.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، قسمتی ابری تا نیمه ابری، گاهی وزش باد، با بیشینه ۱۵ و کمینه صفر درجه سانتی‌گراد است و روز جمعه، کمی ابری تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد ملایم و به تدریج غبار محلی با بیشینه ۱۵ و کمینه ۱- درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 715611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.