جدیدترین نتایج پویش ملی سلامت / سنجش دیابت و فشارخون ۲۴میلیون نفر تا امروز

معاون بهداشت وزارت بهداشت، آخرین نتایج پویش ملی سلامت را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، حسین فرشیدی اظهار کرد: تأمین تجهیزات بهداشت و کیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی توسط هیئت امنای ارزی انجام می‌شود.

وی درباره وضعیت اجرای پویش ملی سلامت با هدف غربالگری پرفشاری خون و دیابت، افزود: به ۱۰ روز پایانی پویش نزدیک هستیم، مهم‌ترین هدف این بود که بتوانیم برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع را به مردم بشناسانیم و در کنار آن درباره دو عامل خطر مهم سلامتی به مردم آگاهی دهیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تصریح کرد: جمعیت بالای ۱۸ سال ۵۴ میلیون نفر برآورد شدند که در پویش شرکت داده شوند، الان حدود ۲۳ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال و ۲۳ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال دچار پرفشاری خون هستند، در ۱۰ روز نهایی پویش قصد داریم با همکاری هلال‌احمر و بسیج کار را پیش ببریم تا تعداد غربالگری‌ها افزایش یابد.

وی ادامه داد: تا صبح امروز، ۲۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در این غربالگری شرکت کردند و روزانه حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر غربالگری می‌شوند، حدود ۵۰۰ هزار نفر پرفشاری خون و نزدیک ۲۵۰ هزار نفر مشکوک به دیابت هستند و باید آزمایش تخصصی‌تر بدهند تا در مورد بیماری آنها به یقین برسیم.

فرشیدی تاکید کرد: پرفشاری خون هیچ علامتی ندارد، بنابراین اصلاح سبک زندگی و پیشگیری ضروری است و مردم در هر سنی باید حداقل سالی یک بار فشارخون و قندخون خود را اندازه‌گیری کنند، ذیل پویش هر کد ملی که به ما مراجعه کرده است، ثبت می‌شود و اگر بیمار یا مشکوک شناخته شوند به مراقب سلامت منطقه مربوطه ارجاع داده می‌شوند.

وی افزود: اکنون ۱۸۲ شهر در برنامه سلامت خانواده حضور دارند و به طور تقریبی، تمام شهرها درگیر برنامه هستند، با تکمیل کار در شهرها بحث ارجاع استاندارد بیمار از سطح یک به بالاتر انجام می‌شود و تمام سطوح ارائه خدمت در استان‌ها کامل می‌شود، هر زمان احساس شود نظام شبکه بهداشتی در تشخیص بیماری‌ها دچار کمبود شود، پویش‌های مشابهی هم اجرا خواهد شد.

کد خبر 714884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.