تعیین اصول اخلاقی استفاده از داده‌ها و هوش مصنوعی در هلسینکی

اصول اخلاقی هلسینکی برای استفاده از داده‌ها و هوش مصنوعی شامل انسان‌محوری، شفافیت، توضیح‌پذیری، برابری و عدالت، دوری از تبعیض، مسئولیت‌پذیری و اعتماد، حریم خصوصی و ایمنی می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، هلسینکی با هدف پیشگام شدن در استفاده مسئولانه از داده‌ها و هوش مصنوعی به تعیین اصول اخلاقی در این زمینه به‌منظور ترویج توسعه دیجیتال پایدار پرداخت که شامل موارد زیر است:

• انسان‌محوری

• شفافیت

• توضیح‌پذیری

• برابری و عدالت

• دوری از تبعیض

• مسئولیت‌پذیری و اعتماد

• حریم خصوصی

• ایمنی

این شهر همچنین یک فهرست ثبت‌نام هوش مصنوعی راه‌اندازی کرده است تا شهروندان را قادر به ارائه بازخورد و مشارکت در ساخت هوش مصنوعی انسان‌محور در مرزهای خود کند. هلسینکی داده‌ها را در خدماتی که به ساکنانش ارائه می‌دهد، همچنین در عملیات خود به‌عنوان کارفرما و یک سازمان مدیریت دولتی تولید می‌کند و مورد استفاده قرار می‌دهد.

تعیین اصول اخلاقی استفاده از داده‌ها و هوش مصنوعی در هلسینکی

نظارت انسانی بر عملیات هوش مصنوعی

کاربردهای مختلف هوش مصنوعی به‌طور مداوم در حال استفاده و توسعه هستند. برای مثال هوش مصنوعی می‌تواند فرصت‌هایی برای ارائه خدماتی ایجاد کند که پیش‌بینی‌کننده، شخصی‌سازی شده و کارآمدتر باشند.

بخشی از حرکت هلسینکی به سمت استفاده اخلاقی از هوش مصنوعی، ثبت‌نام این فناوری است که سیستم‌های هوش مصنوعی مورد استفاده در شهر را معرفی می‌کند و بخش ویژه خود را در وبگاه دولتی دارد. این بخش طراحی شده است تا پنجره‌ای به تمام سیستم‌های هوش مصنوعی مورد استفاده در سرتاسر شهر باشد.

شهروندان از طریق این فهرست می‌توانند ضمن مروری سریع با تمام سیستم‌های هوش مصنوعی شهر آشنا شوند یا به بررسی اطلاعات دقیق‌تر بر اساس علایق خود بپردازند. آن‌ها همچنین می‌توانند با ارائه بازخورد، در ساخت هوش مصنوعی انسان‌محور در شهر مشارکت کنند.

سیستم هوش مصنوعی مورد استفاده هلسینکی شامل یک کانال خدمات مشتریان بیست‌وچهارساعته اطلاعات شهری با هدف بهبود دسترسی به خدمات و تجربه مشتری، همچنین یک ربات‌چت برای بخش خدمات اجتماعی، مراقبت‌های بهداشتی و خدمات نجات، یک ربات‌چت مخصوص جست‌وجوی آپارتمان، یک ربات‌چت پارکینگ و یک کانال تماس الکترونیکی که توسط سرویس مدیریت مالی شهر هلسینکی معرفی شده است.

تعیین اصول اخلاقی استفاده از داده‌ها و هوش مصنوعی در هلسینکی

کد خبر 708934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.