قیمت دلار در بازار آزاد + پیش‌بینی فردا ۸ آذر ۱۴۰۲

پیش بینی می‌شود دلار در محدوده ۵۰ هزار و ۲۰۰ تا ۴۰۰ در نوسان باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سوال اینجاست که آیا نرخ ارز کاهش یافته سایر بازارها را نیز تحت قرار گرفته است یا خیر گزارش بانک مرکزی در خصوص نرخ‌ها اذعان بر این دارد که بله شاهد کاهش اندک ۰.۴ درصد نرخ مسکن در آبان ماه هستیم، اما حجم معاملات رشد ۱۴ درصدی داشته است، شاید بتوان این تحلیل را کرد که منابع به سمت بازار مسکن درحال حرکت است زیرا بازار طلا بورس و خودرو نیز تغییرات زیادی نداشته است.

دولت در این چند ماهه توانسته کمی نرخ تورم را کنترل کند و شاید بهتر است بگویم نرخ تورم را سرکوب کند، رشد نرخ بهره و نرخ اوراق نیز در این موضوع دخیل بوده است، اگر ناترازی بودجه آهسته آهسته بهبود یابد، برآورد می‌شود بازار فردا نیز نرخ‌ها تغییری نداشته باشد و وضعیت به همین صورت باشد.

پیش بینی می‌شود دلار در محدوده ۵۰ هزار و ۲۰۰ تا ۴۰۰ در نوسان باشد.

فرزین: ناترازی بودجه و بانک‌ها به هم وابسته است

رئیس کل بانک مرکزی در خصوص موضوع ناترازی بانک‌ها و اقدامات انجام شده، گفت: در خصوص ناترازی بانک‌ها ما سه مؤسسه را که قبلاً گفته بودیم تعیین تکلیف می‌کنیم، تقریباً تعیین تکلیف شده است. یکی از آنها اعلام انحلال کردیم، دوتای دیگر را هم هر وقت که لازم شد اعلام خواهیم کرد.

وی افزود: باید گفت کسری بودجه دولت است که منجر به ناترازی شده و اینگونه نیست که صرفاً ناترازی بانک‌ها منجر به کسری بودجه شود. چون ناترازی دولت و بانک‌ها به یکدیگر وابستگی دارند، ناترازی دولت به بانک‌ها منتقل می‌شود و این طور نیست که فقط ناترازی بانک‌ها به دولت منتقل شده و منجر رشد نقدینگی شود. ضمن آنکه منشأ ناترازی دولت نیز چیز دیگری است.

کد خبر 707911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.