ونوسیا وی آنلاین ۲۰۲۳ مکث موتور + قیمت و بررسی مشخصات فنی خودرو Venucia BIG V

خودرو ونوسیا وی آنلاین ۲۰۲۳ محصول جدید شرکت مکث موتور است، بررسی قیمت، معرفی، مشخصات فنی، امکانات رفاهی و طراحی ظاهری این خودرو مورد توجه خریداران است.

به گزارش ایمنا، ونوسیا (Venucia) نام برندی است که در سال ۲۰۱۰ به عنوان محصول مشترک و زیر مجموعه شرکت نیسان و دانگ فنگ تأسیس شد. ونوسیا در ساخت محصولاتش از انواع پلت فرم و قوای فنی نیسان استفاده کرده و به بازارهای چینی و سایر بازارهای هدف ارسال می‌کند. اکنون شرکت مکث موتور زیر مجموعه گروه ماموت خودرو که اکثریت مردم آن را با خودروهای پیکاپ کلوت از کمپانی دایون و کراس اوور تیارا از کمپانی بایک می‌شناسند، تصمیم به وارد کردن خودروی وارداتی ونوسیا در مرحله اول و سپس تولید در خطوط داخل کشور گرفته است.

بررسی ونوسیا وی آنلاین وارداتی (Venucia BIG V)

خودرو ونوسیا Venucia BIG V یک خودروی کراس اوور کامپکت اسپرت است که از سال ۲۰۲۱ معرفی و تولید شد. در طراحی بدنه این خودرو از خطوط تیز و زاویه دار استفاده شده است. قسمت داخلی کابین خودرو از نظر سبک طراحی از متدهای روز دنیا پیروی می‌کند.

خودرو کراس اوور چیست؟

خودروی نیمه شاسی یا سی یو وی ( Crossover Utility Vehicle یا به‌طور مخفف CUV) از نظر شاسی‌سازی ترکیبی از خودروهای شاسی‌بلند و خودروهای هاچ‌بک است که در زبان عامیانه به آن‌ها «نیم شاسی» می‌گویند.

کراس اوور کامپکت

کلمه Compact، به معنای جمع و جور است و به خودرو کراس اوور کامپکت، خودروی نیم شاسی جمع و جور نیز می‌گویند.

ونوسیا وی آنلاین وارداتی

ابعاد و سایز خودرو ونوسیا وی آنلاین

همانطور که گفته شد خودرو Venucia BIG V یک کراس اوور کوچک مشابه مدل‌هایی همچون جک S۵ محسوب می‌شود.

طول ۴۵۶۲ میلیمتر
عرض ۱۹۱۷ میلیمتر
ارتفاع ۱۶۱۷ میلیمتر
فاصله محوری ۲۷۰۰ میلیمتر
وزن تقریبی ۱۴۹۱ کیلوگرم
حجم باک ۶۰ لیتر
فضای صندوق ۶۰۵ لیتر

نمای پشتی خودروی ونوسیا big v

مشخصات فنی خودرو وارداتی ونوسیا BIG V

خودروی ونوسیا V-Online دارای موتور توربوشارژ ۱.۵ لیتری با بازده مناسب است. این موتور با داشتن ۴ سیلندر توان تولیدی ۱۸۸ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۶۰ نیوتن متر را داراست و قدرت کافی برا موتور را فراهم می‌کند. این خودرو دارای جعبه دنده ۷ سرعته گیربکس دو کلاچه اتومات است و نیرو را به چرخ‌ها منتقل و عملکرد پر قدرتی برای خودرو ایجاد می‌کند. ونوسیا دارای شتاب گیری ۸.۸ ثانیه در سرعت ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و از نوع دیفرانسیل جلو است.

کد موتور A۴۱۵TD
نوع موتور ۱.۵ لیتری توربو
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه
قدرت ۱۸۷ اسب بخار
گشتاور ۲۶۰ نیوتن متر
شتاب ۸.۸ ثانیه
سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف ۷.۱ لیتر

تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی خودرو وارداتی ونوسیا BIG V

با ورود به کابین خودروی ونوسیا می‌توانیم تکنولوژی کار شده در آن را به وسیله سبک طراحی و خصوصاً نمایشگر مجهز یکپارچه ۲۴ اینچی و یا سقف پانورامیک فتوکرومیک آن (با قابلیت تیره‌شوندگی خودکار) را مشاهده کنیم. صندوق عقب خودرو ونوسیا وی آنلاین، به صورت برقی باز و بسته شده و ظرفیتی برابر با ۶۰۰ لیتر دارد و می‌توان با خواباندن صندلی‌های عقب، ظرفیت را افزایش دهیم.

جلو پنجره ونوسیا وی آنلاین

از جمله تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به:

  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
  • تنظیم برقی صندلی‌های جلو با گرمکن
  • شارژر وایرلس
  • دوربین ۳۶۰ درجه
  • سیستم هشدار نقطه کور
  • سیستم هشدار تصادف در جلو
  • سنسور پارک
  • نورپردازی کابین (Ambientlight)
  • کروز کنترل
  • ترمز پارک برقی
  • سنسور نور و باران
  • کلاستر و مانیتور یکپارچه
  • نور بالای خودکار
  • شش ایربگ
  • رادار خطی

داخل کابین ونوسیا بیگ وی

قیمت خودرو وارداتی ونوسیا BIG V

در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی قیمت علی الحساب ونوسیا وی آنلاین ۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان اعلام شده است.

کلام پایانی

در آخر باید به این نکته اشاره کرد با توجه به بررسی نکات فنی و امکانات رفاهی خودروی ونوسیا وی آنلاین وارداتی، می‌توانیم بگوییم هر چند که این خودرو متعلق به یک برند چینی است و شهرت کمی در بازار خودرو دارد اما به پشتوانه پلتفرم فنی نیسان و همکاری این برند چینی با برند نام دار ژاپنی به عنوان یک مزیت برای این خودرو باعث شده جایگاه این خودرو در بازارهای جهانی و ایران بالاتر رود. محصولات ونوسیا با ظاهری اسپرت و مدرن و مشخصات فنی قابل قبول می‌توانند به راحتی با سایر محصولات چینی بازار کشورمان رقابت کنند. اگر شرکت مکث خودرو در قیمت گذاری، بازاریابی و ارائه خدمات پس از فروش برای محصول وارداتی خود قوی عمل کند می‌توانیم در آینده شاهد تعداد بیشتری از این خودرو در کشورمان باشیم.

کد خبر 705264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.