مرحله چهارم فروش یکپارچه خودروی داخلی + سایت و جزییات ثبت نام جدید ایران خودرو و سایپا

مرحله چهارم فروش خودرو در سامانه یکپارچه با ابهاماتی روبه‌رو است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در حالی که معاون وزیر صمت درباره زمان عرضه بعدی ایران‌خودرو و سایپا در سامانه یکپارچه خودرو اعلام کرده است که عرضه این خودروسازان منوط به کوتاه‌شدن صف نوبت‌دهی تحویل خودرو و تحویل به متقاضیان ثبت‌نام‌کننده است، مدیر سامانه یکپارچه خودرو می‌گوید اگر ایران‌خودرو و سایپا افزایش تولید و ظرفیت خالی داشته باشند، اقدام به عرضه خودرو در سامانه یکپارچه خواهند کرد، اما هنوز در این رابطه موضوعی به مدیران سامانه یکپارچه خودرو اعلام نشده است.

به گفته منوچهر منطقی، هر دو خودروساز بزرگ کشور محصولاتشان را تا پایان ۱۴۰۳ در سامانه یکپارچه برای فروش، نوبت‌دهی کرده‌اند.

در این بین این سوال ایجاد شده است که آیا مردم در انتظار نوبت بعدی عرضه خودروهای داخلی در سامانه یکپارچه باشند یا خیر؟ که در پاسخ به این سوال، مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه خودرو اعلام کرده است: در حال حاضر وزارت صمت برنامه‌ای برای عرضه گسترده خودرو در سامانه یکپارچه ندارد و از سوی وزارت صمت نیز در خصوص عرضه گسترده خودروسازان در این سامانه اطلاع‌رسانی نشده است.

نحوه عرضه خودرو در سامانه یکپارچه

به گفته مدیر سامانه یکپارچه خودرو، در حال حاضر عرضه خودرو در سامانه به این صورت است که هر خودروساز بر اساس میزان افزایش تولید و ظرفیت باقی‌مانده، می‌تواند در سامانه عرضه یکپارچه خودروهای داخلی، عرضه داشته باشد، بنابراین رویکرد این نیست که عرضه‌های گسترده در مدت زمان مشخصی داشته باشیم.

تقدسی تصریح کرده است: بر این اساس در سامانه یکپارچه زیرساختی فراهم شده است تا هر خودروساز هر وقت که ظرفیت داشته باشد، اقدام به عرضه خودرو در سامانه یکپارچه کند.

علت تغییر خودروهای ثبت‌نامی

مدیر سامانه یکپارچه عرضه خودرو درباره گلایه متقاضیان ایران‌خودرو و سایپا نظیر خریداران رانا، تارا، شاهین و ۲۰۷ بابت دریافت پیام تغییر خودرو از سوی خودروساز نیز گفته است، در خصوص اقدامات اخیر خودروسازان که به جای خودروهای مورد تقاضا، خودروهای دیگری به مشتری پیشنهاد می‌شود، مشتریان باید شکایت خود را با سازمان حمایت مطرح کنند، زیرا همان‌گونه که توضیح دادم سامانه، مجری سیاست‌های وزارت صمت در حوزه عرضه خودرو است و مسئولیت دیگری برعهده ندارد.

ثبت‌نام مرحله سوم سامانه یکپارچه فروش خودروهای داخلی

بر اساس اطلاعیه‌ای که سامانه یکپارچه فروش خودرو منتشر کرد، در مرحله سوم سامانه یکپارچه خرید خودرو شرکت‌های سانیار موتور پارسیان، صنایع خودروسازی ایلیا، مدیران‌خودرو و کرمان‌موتور حضور دارند.

با توجه به اجرای مرحله اول و دوم تخصیص خودرو از محل ظرفیت‌های مازاد برخی شرکت‌های خودروساز و نظر به تکمیل نشدن ظرفیت‌های موجود و با هدف تسهیل شرایط برای همه متقاضیان، ظرفیت‌های خالی خودروسازان مجدد با شرایط جدید و از طریق سامانه یکپارچه عرضه خواهد شد که در این مرحله افرادی که تاکنون از طریق سامانه یکپارچه اقدام به ثبت‌نام خودرو نکرده‌اند نیز امکان شرکت در طرح را خواهند داشت.

مرحله سوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه بدون عرضه محصولات ایران‌خودرو و سایپا از روز دوشنبه، بیست‌وچهارم مهر آغاز شد و تا پنجشنبه، بیست‌وهفتم مهر ثبت‌نام ادامه داشت و متقاضیان طرح عادی، طرح جوانی جمعیت و متقاضیان تعویض خودروهای فرسوده توانستند شرکت کنند.

کد خبر 704606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 7
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    16 3
    خیلی ها نرسیدن ثبت نام کنند چرا ثبت نام جدید را نمیگذارن؟
  • علی IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    5 1
    یعنی اگه خودرو خواستی برو از اونایی بخر که پول داشتن ؟!!!
  • محم IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    4 0
    حالا تکلیف ما که اون موقع ۱۰۰ میلیون نداشتیم و چند ماه سگ دو زدیم تا پول جور کنیم چیه؟این طرح هم فقط برا پول دارا بود؟ ما که مصرف کننده ایم کجای این طرحیم؟
  • یوسفی IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    4 1
    من برای طرح جوانی جمعیت 100ملیون بلوکه کردم برج یک ولی کافی‌نت اشتباه برامون زده بود طرح عادی و چون خانم من گواهی نامه نداشت زد عدم گواهی نامه حالا هیچ خودرویی به ما تعلق نگرفت ایا چاره‌ای هست
    • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
      0 0
      نه نیست
  • IR ۰۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    8 0
    لطفاً ثبت نام جدید بزارید ما جا موندیم هیچ خودرویی نداریم
  • محمود نقی دوست IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    2 0
    من تا الان در سمانه ثبت نام نکردم،زمان جدید ثبت نام چه تاریخی است