چرا هوش مصنوعی به عنوان کلمه سال انتخاب شد؟

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که حروف اختصاری AI که نشان‌دهنده هوش مصنوعی است، به عنوان کلمه سال ۲۰۲۳ دیکشنری Collins انتخاب شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فناوری هوش مصنوعی که در بیشتر حوزه‌ها نفوذ پیدا کرده ، اکنون به کلمه سال تبدیل شده است و دیکشنری انگلیسی Collins نیز آن را به عنوان قابل‌توجه‌ترین کلمه سال ۲۰۲۳ انتخاب کرده است. هوش مصنوعی در این دیکشنری به عنوان «مدل‌سازی عملکردهای ذهنی انسان توسط برنامه‌های کامپیوتری» توصیف شده است.

دلیل انتخاب «هوش مصنوعی» به عنوان کلمه سال ۲۰۲۳، سرعت بالای استفاده از این کلمه و تبدیل شدن آن به موضوع غالب مکالمه‌ها بیان شده است. انتشارات کالینز پس از تجزیه و تحلیل پایگاه داده‌ای که حاوی بیش از ۲۰ میلیارد کلمه با مطالب مکتوب از وبگاه‌ها، روزنامه‌ها، مجلات منتشر شده در سراسر جهان است، به واژه هوش مصنوعی دست پیدا کرده است. علاوه بر این، محتوای رادیو، تلویزیون و مکالمات روزمره نیز در نظر گرفته شده است تا این واژه انتخاب شده است.

کلمه سال عنوانی است که به کلمات پرکاربرد مردم دنیا در طول یک سال گفته می‎‌شود؛ در سال صحبت در مورد کلمه NFT (توکن‌های غیرقابل تعویض) در سال ۲۰۲۲ میلادی به اوج خود رسیده است. کلمات اعتصاب آب‌وهوا (Climate Strike) در سال ۲۰۱۹، یک‌بار مصرف (Single-use) در سال ۲۰۱۸، اخبار جعلی (Fake News) در سال ۲۰۱۷ و برگزیت (Brexit) در سال ۲۰۱۶ به عنوان کلمه سال انتخاب شده بودند.

کد خبر 701390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.