رویکرد ۱۰۰ درصد انرژی تجدیدپذیر لس‌آنجلس در میزبانی المپیک ۲۰۲۸

مدیران لس‌آنجلس در ایالات متحده آمریکا از توسعه طرحی برای کاهش ۱۵ درصد مضاعف انتشار گازهای آلاینده تا پیش از شروع بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۳ خبر داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، لس‌آنجلس به عنوان میزبان مسابقات المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۸ انتخاب شده و همین امر مدیران شهر را از اکنون به اعمال اقداماتی برای بهبود وضعیت فضاهای شهری سوق داده است. کاهش انتشار گازهای آلاینده یکی از مهم‌ترین تصمیمات برنامه‌ریزان به‌شمار می‌رود که قرار است علاوه بر اهداف قبلی، به میزان ۱۵ درصد بیشتر تا قبل از شروع مسابقات انجام شود. ایجاد یک نیروگاه مجازی و تقویت بهره‌گیری از منابع تولید انرژی تجدیدپذیر نظیر پمپ‌های حرارتی، پنل‌های خورشیدی، سیستم‌های ذخیره نیرو، ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی و سایر رویکردهای مشابه از مهم‌ترین اقداماتی خواهد بود که قرار است هدف کاهش ۱۵ درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای را در میزبان مسابقات المپیک ۲۰۲۸ تحقق ببخشد.

رویکرد ۱۰۰ درصد انرژی تجدیدپذیر لس‌آنجلس در میزبانی المپیک ۲۰۲۸

اتخاذ رویکرد صددرصدی انرژی تجدیدپذیر

مدیران لس‌آنجلس کاهش ۱۵ درصد مضاعف انتشار گازهای گلخانه‌ای را در تحقق اهداف صفر انتشار گازهای گلخانه‌ای بسیار حائز اهمیت دانسته و مدعی شده‌اند رسیدن به این هدف از طریق بهره‌گیری صددرصدی از انرژی تجدیدپذیر امکان‌پذیر خواهد بود. این افراد با همکاری یکدیگر به توسعه طرحی پرداخته‌اند که مراحل زیر را در بر می‌گیرد:

  • افزایش الکتریکی‌سازی ساختمان‌ها از طریق کاهش ۲۹ درصدی گازهای گلخانه‌ای ناشی از آن‌ها تا سال ۲۰۲۸
  • به‌کارگیری هزار و ۲۹۸ مگاوات نیروی پاک برای الکتریکی کردن خانه‌ها و وسایل حمل‌ونقل از طریق توسعه یک نیروگاه مجازی که قرار است تا پیش از مسابقات المپیک ۲۰۲۸ افتتاح شود.
  • ساخت یک شبکه توزیع مدرن و هوشمند محلی به منظور افزایش تاب‌آوری اجتماعی و بهبود اجرای فناوری‌های خلاق در زمینه تولید انرژی تجدیدپذیر

برنامه‌ریزان لس‌آنجلس در نظر دارند به منظور تحقق اهداف نام‌برده به انجام آزمایشی تدابیر مختلف بپردازند و پس از تجزیه‌وتحلیل اثربخشی هر یک، بهترین رویکردها را برای اجرای نهایی انتخاب کنند.

کارن بس، شهردار لس‌آنجلس ادعا کرده است که کاهش ۱۵ درصدی کربن و در نهایت تحقق هدف صفر انتشار گازهای آلاینده تنها به منظور آماده‌سازی شهر برای بازی‌های المپیک پیاده نخواهد شد، بلکه بهبود کیفیت شهروندان در رأس اجرای این تدابیر قرار دارد.

کد خبر 701336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.