دانه‌هایی که به کاهش وزن سریع کمک می‌کند

مصرف دانه چیا، تخم کتان، تخمه آفتابگردان، تخمه کدو تنبل و شاهدانه به کاهش وزن کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مصرف دانه‌ها و اضافه کردن آن‌ها به رژیم غذایی می‌تواند یک استراتژی هوشمندانه برای کاهش وزن سریع‌تر باشد، افزودن دانه‌های سالم به وعده‌های غذایی باعث سیر شدن افراد و افزایش متابولیسم می‌شود. البته باید در حد اعتدال مصرف شود زیرا مصرف بیش از حد آن باعث افزایش میزان کالری دریافتی می‌شود. در ادامه به معرفی چند دانه مفید می‌پردازیم که به کاهش وزن موثر کمک می‌کند:

دانه چیا

دانه چیا سرشار از فیبر است که می‌تواند باعث ایجاد احساس سیری شود و میل به پرخوری را کاهش دهد همچنین سرشار از اسیدهای چرب امگا -۳ است که سلامت کلی را ارتقا می‌دهد و از کاهش وزن نیز حمایت می‌کند. دانه چیا را یک شب داخل آب یا شیر قرار دهید سپس صبح روز بعد آن را بنوشید.

تخم کتان

تخم کتان منبع خوبی از فیبر و اسیدهای چرب امگا -۳ است که برای قلب مفید است، فیبر محلول در تخم کتان به کند کردن فرآیند هضم کمک می‌کند، سرعت جذب قند در جریان خون را کاهش می‌دهد و باعث می‌‎شود برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید. چربی‌های سالم موجود در تخم کتان به کاهش التهاب و بهبود عملکرد متابولیک کمک می‌کند.

تخمه آفتابگردان

تخمه آفتابگردان سرشار از پروتئین، فیبر، چربی‌های سالم، ویتامین E، منیزیم و سلنیوم هستند، به افزایش متابولیسم بدن کمک می‌کند و باعث ایجاد حس سیری می‌‎شود. می‌توانید زمانی که احساس گرسنگی کردید از تخمه آفتابگردان به عنوان میان‌وعده استفاده کنید.

تخمه کدو تنبل

تخمه کدو تنبل سرشار از پروتئین و چربی‌های سالم است که برای بدن مفید است و به کاهش وزن کمک می‌کند. این ماده غذایی منبع عالی منیزیم است که برای تنظیم قند خون و حمایت از کاهش وزن ضروری است.

دانه کنف یا شاهدانه

شاهدانه یا دانه کنف منبع خوبی از پروتئین، اسیدهای آمینه، اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ است که به دلیل داشتن پروتئین بالا و چربی‌های سالم می‌تواند به کنترل اشتها و بهبود متابولیسم کمک می‌کند.

کد خبر 701105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.