سوزوکی سیاز راسا موتور خاورمیانه + قیمت جدید ثبت نام و مشخصات خودرو Suzuki Ciaz

خودرو سوزوکی سیاز محصول جدید شرکت راسا موتور خاورمیانه است. بررسی قیمت، معرفی، مشخصات فنی و امکانات رفاهی این خودرو مورد توجه خریداران است.

به گزارش ایمنا، سوزوکی (Suzuki Motor Corporation) یکی از برندهای موفق صنعت خودروسازی ژاپن است که بنیان گذار این کمپانی میشیو سوزوکی نام دارد. محصولات سوزوکی در بازار ایران دارای سابقه خوب و محبوبیت بالا هستند. شرکت راسا موتور خاورمیانه واردکننده خودروی وارداتی سوزوکی سیاز (Suzuki Ciaz) است.

بیشتر بخوانید:

معرفی خودرو سوزوکی سیاز

خودروی سوزوکی سیاز (Ciaz) یک سدان جمع و جور اقتصادی است که از سال ۲۰۱۴ تاکنون در بازار هند، آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی حضور دارد. این خودرو که در هند، چین، تایلند، میانمار و الجزایر مونتاژ می‌شود. از دیدگاه فنی، سوزوکی سیاز مشابهت بسیاری با تویوتا بلتا (Belta) دارد و در چند کشور قاره آفریقا از جمله مصر با نام تویوتا بلتا (Toyota Belta) به فروش می‌رسد.

خودرو سدان

سدان (Sedan) متداول‌ترین شکل طراحی بدنه خودرو است و به خودروهای سواری معمولی یا اصطلاحاً صندوقدار گفته می‌شود که دارای سقف ثابت، صندوق عقب مجزا و دو ردیف صندلی بوده و می‌تواند دو یا چهار در داشته باشد.

سوزوکی سیاز

مشخصات فنی سوزوکی سیاز (Ciaz)

خودروی سوزوکی سیاز به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری با تنفس طبیعی و کد فنی K۱۵B مجهز شده که قابلیت تولید ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۳۸ نیوتن متر گشتاور را دارد. سیستم تعلیق سوزوکی سیاز به صورت اتصالات مک‌فرسون در محور جلو و نیمه مستقل محور پیچشی در عقب طراحی شده است. این خودرو می‌تواند از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در مدت ۱۴ ثانیه طی کند. مصرف سوخت ترکیبی سیاز نیز در حدود ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

مشخصات فنی سوزوکی Ciaz
محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس اتوماتیک ۴ سرعته مجهز به overdrive
حجم موتور ۱.۵ لیتر
تنفس موتور طبیعی
پیشرانه ۴ سیلندر خطی
توان موتور ۱۰۵ اسب بخار
سرعت ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت
شتاب ۰ تا ۱۰۰ برابر ۱۴ ثانیه
مصرف سوخت ۶ لیتر در هر صد کیلومتر
گشتاور ۱۳۸ نیوتون
طول (میلیمتر) ۴۴۹۰
عرض (میلیمتر) ۱۷۳۰
ارتفاع (میلیمتر) ۱۴۷۵
حجم باک ۴۳ لیتر
نوع شاسی سدان، یکپارچه
سیستم تعلیق جلو مک فرسون
سیستم تعلیق عقب نیمه مستقل محور پیچشی

امکانات خودرو Suzuki Ciaz

فول‌ترین نسخه این خودرو به امکانات خوبی مانند مانیتور ۷ اینچی با Android Auto و Apple CarPlay، صفحه نمایش ۴.۲ اینچی کیلومتر شمار (کلاستر) دیجیتال، ۲ ایربگ، ترمز کمکی، ایزو فیکس، سیستم کنترل پایداری و ترکشن کنترل، کروز کنترل، کنترل تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه‌های کناری تاشو برقی، روکش چرم صندلی‌ها، چراغ‌های مطالعه ردیف عقب، آفتاب‌گیر عقب، کیلس استارتر و ریموت با دکمه Start/Stop مجهز شده است. تأمین امنیت سرنشینان این خودروی اقتصادی هم به کیسه هوا، سیستم پایداری و ترمز با ABS، EBD و دیسک‌های خنک‌شونده در محور جلو واگذار شده است.

طراحی ظاهری سوزوکی سیاز

ظاهر خودرو سوزوکی سیاز نسبتاً ساده و زیباست. در نمای جلو ظاهر خودرو بسیار شبیه به خودرو کیزاشی است. چراغ‌های اصلی، بزرگ و با خطوط شکسته زیاد طراحی شده جلوپنجره متصل به چراغ‌های اصلی است و با دو خط کرومی در قسمت بالا و پایین همراه شده است. همچنین در قسمت سپر نیز ورودی هوای ثانویه به همراه دو چراغ مه‌شکن تعبیه شده است. در نمای عقب سوزوکی سیاز چراغ‌های اصلی به صورت دوتکه و بسیار بزرگ طراحی شده است که تا روی گلگیر عقب نیز کشیده شده‌اند. بالای درِ صندوق کمی برآمده طراحی شده و حالت اسپرتی را به خودرو داده است. بر روی سپر عقب هم دو شب‌رنگ داخل یک قاب کرومی تعبیه شده است.

قیمت سوزوکی سیاز

کابین سوزوکی CIAZ

خودرو سوزوکی سیاز در بخش کابین طراحی ساده‌ای دارد. بر روی داشبورد میانی سیستم پخش خودرو و پنل تنظیمات سیستم تهویه مطبوع قرار گرفته‌اند. کلاستر خودرو نیز به صورت آنالوگ است و یک کامپیوتر سفری کوچک وظیفه نمایش اطلاعات را برعهده دارد. فرمان خودرو نیز طراحی سه شاخه ساده‌ای دارد و بر روی آن کلیدهای کنترلی سیستم صوتی خودرو قرار دارد. متریال به کاررفته در داشبورد و کابین خودرو کیفیت قابل قبولی دارد، همچنین فضای هر دو ردیف خودرو نیز جادار و مناسب است.

راسا موتور خاورمیانه

رقبای سوزوکی سیاز در بازار ایران

رقبای سوزوکی سیاز در بازار ایران خودروهایی نظیر تارا، دنا، شاهین و برخی خودروهای سدان چینی هستند. شاسی‌بلندهای چینی بازار ایران، مثل جک S۵ و چری X۵۵ مدیران خودرو و حتی لاماری ایما، اختلاف قیمت چندانی با سوزوکی سیاز ندارند و می‌توانند رقبای قیمتی این خودرو باشند.

قیمت خودرو سوزوکی سیاز

در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی قیمت علی الحساب سوزوکی سیاز ۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان اعلام شده است.

کد خبر 700264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.