بهترین شهرهای جهان برای گردشگری غذا

داده‌ها حاکی از آن است که مکزیکوسیتی مکزیک، توکیو ژاپن، سن‌سباستین و مادرید اسپانیا، پاریس فرانسه، کپنهاگ دانمارک، لیسبون پرتغال و رم ایتالیا، بهترین شهرهای جهان برای گردشگری غذا هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، روز جهانی سرآشپز هر سال بیستم اکتبر در سراسر جهان برگزار می‌شود تا ضمن تجلیل از سرآشپزها، به ترویج آگاهی در مورد تغذیه سالم بپردازد.

هر سال برای این روز موضوع و شعاری ویژه تعیین می‌شود که شعار روز جهانی سرآشپز در سال ۲۰۲۳ «سرآشپزهای بزرگ در حال رشد» است؛ هدف از انتخاب این موضوع الهام بخشیدن به ذهن‌های نوپا برای کشف مهارت‌های آشپزی خود است تا اگر در این زمینه مهارت دارند، بخشی از صنعت شوند.

مشهورترین سرآشپز جهان کیست؟

گوردون رمزی مشهورترین سرآشپز حال حاضر جهان است که در مجموع ۱۶ ستاره میشلین دریافت کرده و در چندین برنامه تلویزیونی مشارکت داشته است؛ ستاره‌های میشلین به‌عنوان بخش مهمی از نظام رتبه‌بندی رستوران‌ها در سطح جهان به رستوران‌ها تعلق می‌گیرد و سرآشپز رستوران می‌تواند ستاره را برای مدت زمانی که در آن رستوران کار می‌کند همراه خود داشته باشد؛ چنانچه سرآشپزی در چند رستوران مشغول به کار باشد به‌طور هم‌زمان حامل چند ستاره میشلین خواهد بود.

بهترین شهرهای جهان برای گردشگری غذا

بهترین شهرهای جهان برای گردشگری غذا

غذا و نوشیدنی بخشی جدایی‌ناپذیر از فرهنگ هر شهر و کشور به‌شمار می‌رود؛ این بخش در هر فرهنگی منحصربه‌فرد است اما مقاصد گردشگری بسیاری وجود دارد که هر ساله تعداد زیادی از عاشقان غذا را در جست‌وجوی بهترین رستوران‌ها، بازارها، غذاهای خیابانی و تجربیات آشپزی به سمت خود جذب می‌کند.

در ادامه با بهترین شهرهای جهان برای گردشگری غذا آشنا می‌شویم.

مکزیکوسیتی

غذاهای مکزیکو سیتی از نظر تنوع، گزینه‌های پیشنهادی و طعم در بالاترین سطح ممکن در جهان قرار دارد؛ از رستوران‌های مرزی گرفته تا غذاخوری‌های ساده‌تر و مشهور این شهر، مکزیکوسیتی طیف وسیعی از گزینه‌های بسیار خاص و محبوب غذایی را ارائه می‌کند و خیابان‌های پرانرژی آن رگ‌های حیات آشپزی به‌شمار می‌روند.

این شهر هر ساله میزبان حجم عظیمی از گردشگران بین‌المللی است که برای لذت بردن از کافه‌ها، رستوران‌ها و غرفه‌های غذایی خارق‌العاده و بی‌نظیر این شهر راهی آن می‌شوند.

توکیو

تعداد کمی از شهرهای آشپزی جهان توانسته‌اند تعادلی هم‌چون توکیو میان احترام به سنت و تنوع را در کنار نوآوری غذایی برقرار کنند. توکیو به‌واسطه عالی بودن در تمام جنبه‌های غذایی، از اجرا و خدمات گرفته تا کیفیت، طعم و تکنیک بسیار مشهور است و به همین واسطه سالانه حجم بالایی از عاشقان غذا را به خود جذب می‌کند.

مناظر آشپزی توکیو از کوچک‌ترین غذاخوری‌های محلی تا بزرگ‌ترین رستوران‌ها با ارائه غذاهای بین‌المللی که در مجموعه‌ای از مراکز مختلف شهری پراکنده شده‌اند، طرفداران زیادی دارند. این شهر برای اقشار مختلفی از علاقه‌مندان به غذا، از غذاهای خیابانی خوش‌طعم تا غذاخوری‌های سطح جهانی، گزینه‌ای برای ارائه دارد و دارای ۲۰۰ رستوران خیره‌کننده دارای ستاره میشلین است.

بهترین شهرهای جهان برای گردشگری غذا

سن‌سباستین

سن‌سباستین علاوه بر داشتن هشت رستوران ستاره‌دار میشلین، خانه انبوهی از کافه‌های سرزنده و تعدادی بازار پویای فروش فصلی است. محصولات و گوشت‌های محلی و انواع غذاهای دریایی تازه که از آب‌های شور خلیج بیسکای تهیه می‌شود را می‌توان در این بازارها یافت.

مادرید

بازار غذایی مادرید طی دهه گذشته شاهد پیشرفتی انفجاری بوده است، تا جایی که خوردن غذا در پایتخت اسپانیا به آسانی پرسه زدن در خیابان‌ها است و از همه مهم‌تر این‌که هر پولی برای غذا صرف شود هدر نرفته است، مادرید طی دهه گذشته میزبان حجم عظیمی از گردشگران غذا بوده است.

پاریس

گردشگران غذا به‌خوبی می‌دانند که سفر آن‌ها بدون سر زدن به پاریس در عمل ناتمام می‌ماند؛ ریشه بسیاری از معروف‌ترین غذاهای این شهر به سایر نقاط فرانسه هم‌چون پروونس، بورگوندی و آلزاس می‌رسد که به تجمع مجموعه‌ای از بهترین نمونه‌های غذاهای ملی فرانسه در شهر نورها منجر شده است.

می‌توان اطمینان داشت که هیچ مکانی بهتر از یک رستوران کوچک شلوغ در پاریس برای لذت بردن از غذاهای فرانسوی وجود ندارد، کیک‌های این شهر حرف اول را می‌زنند و به‌طور حتم هیچ فعالیتی در حوزه شیرینی‌پزی وجود ندارد که پاریس نتواند آن را انجام دهد.

بهترین شهرهای جهان برای گردشگری غذا

کپنهاگ

کپنهاگ به‌واسطه سرآشپزهای آزمایشی و پیشگام خود شناخته می‌شود و رستوران‌ها و بازارهای غذایی آن از گزینه‌های غذایی نوردیک و بین‌المللی تأثیر زیادی گرفته‌اند؛ غذاهای کلاسیک دانمارکی و ترشی ماهی ماده اصلی بسیاری از ساندویچ‌های این شهر محسوب می‌شوند و انواع شیرینی‌های نانی سنگین و شوری‌های دلچسب از گزینه‌های غذایی آن برای گردشگران غذا است.

کپنهاگ به‌واسطه تفکرات سبز رو به جلو و تلاش‌های پایداری شهرت دارد که مدت‌هاست به آشپزخانه‌های سراسر آن منتقل شده است و رستوران‌ها و غذاخوری‌های این شهر صحنه آشپزی مترقی هستند.

لیسبون

از رستوران‌های معمولی گرفته تا غذاخوری‌های عالی، صحنه پویای غذایی لیسبون گزینه‌های زیادی برای ارائه به گردشگران غذا دارد؛ موقعیت ساحلی برتر شهر به معنای غذاهای دریایی شور زیادی است که لیسبون به علاقه‌مندان ارائه می‌دهد و جالب‌تر آن‌که غذاهای خیابانی آن حتی از نمونه‌های رستورانی دلپذیرتر هستند.

رم

غذا بخشی جدایی‌ناپذیر از گردش در شهر ابدی رم به‌شمار می‌رود. این شهر علاوه بر داشتن تعداد قابل‌توجهی از رستوران‌های ستاره‌دار میشلین (۱۷ رستوران)، دارای بازارهای غذایی است که ثابت می‌کند گردشگران غذا و حتی افرادی که به‌دنبال یک مقصد جذاب برای مسافرت خارجی هستند.

بهترین شهرهای جهان برای گردشگری غذا

کد خبر 697526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.