هر ۱۵۰ متر، یک شارژر برقی / استراتژی بروکسل برای کاهش آلودگی هوا

بروکسل پایتخت بلژیک، در نظر دارد در راستای ممنوعیت استفاده از وسایل‌ نقلیه موتور احتراقی تا سال ۲۰۳۵، زیرساخت‌های شارژ خودروهای برقی را به‌نحوی در شهر پراکنده کند که در فاصله ۱۵۰ متری هر شهروند یک ایستگاه شارژ وجود داشته باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دولت منطقه‌ای بروکسل دو سال پیش به ممنوعیت تردد تمام انواع وسایل‌نقلیه موتور احتراقی در سطح شهر تا سال ۲۰۳۵ داد. مقامات بروکسل با آگاهی از این حقیقت که تحقق این امر نیازمند یک شبکه بسیار گسترده و کارآمد از ایستگاه‌های شارژ وسایل نقلیه الکتریکی (EV) است، از آغاز اجرای طرح توسعه زیرساخت‌های فشرده شارژ خودروهای برقی در سراسر مرزهای پایتخت بلژیک خبر دادند.

به این ترتیب خیابان‌های بروکسل تا ژانویه آینده میزبان حدود ۱۲۰۰ ایستگاه شارژ خودروهای الکتریکی خواهد بود که تعداد فعلی این دستگاه‌ها را تا بیش از دو برابر افزایش می‌دهد و باعث می‌شود هر ساکن بروکسل در ۱۵۰ متری یک شارژر خودروی الکترونیکی قرار گیرد.

هر ۱۵۰ متر، یک شارژر برقی/ استراتژی بروکسل برای کاهش آلودگی هوا

برقی‌سازی حمل‌ونقل شهری در بروکسل

برنامه‌های اعلام‌شده برای توسعه زیرساخت‌های فشرده شارژ خودروهای برقی در بروکسل تنها بهش کوچکی از طرح‌های توسعه شهری پایتخت بلژیک برای دستیابی به هدف دور شدن شهر از وسایل‌نقلیه موتور احتراقی است. در واقع مقامات بروکسل در نظر دارند که به‌منظور بهبود حمل‌ونقل پاک در منطقه حدود ۲۲ هزار ایستگاه شارژ عمومی در سراسر خیابان‌های داخل و مناطق خارج از شهر نصب کنند.

وزیر انرژی و محیط زیست بروکسل در این راستا از بازار عمومی جدیدی رونمایی کرد که امکان ادامه نصب ایستگاه‌های شارژ در پایتخت را طی سال آینده امکان‌پذیر می‌کند. به این ترتیب به‌منظور دستیابی به هدف تعیین‌شده، در سال ۲۰۲۴، تعداد ۱۲۰۰ ایستگاه شارژ در محل‌های تعیین شده نصب می‌شود و در سال‌های آتی این عملیات با سرعت بیشتری پیش می‌رود.

ایستگاه‌های جدید همچنین امکان نصب ۶۰ نقطه شارژ جدید را خواهند داشت که به‌طور انحصاری به خودروهای اشتراکی در پایتخت بلژیک اختصاص داده شده است. محبوبیت این نوع خدمات در بروکسل در حال افزایش است و اپراتور اشتراک خودرو در این شهر از برنامه‌ریزی‌های شهری برای برقی‌سازی حمل‌ونقل شهری بروکسل به‌طور کامل در سال‌های پیش رو خبر داد.

مدیران بروکسل هدف خود از افزایش ایستگاه‌های شارژ وسایل نقلیه برقی را کاهش ۷۵ درصدی انتشار گازهای آلاینده در بخش حمل‌ونقل تا سال ۲۰۳۰ معرفی کردند و مدعی شده‌اند به دنبال این اقدام سالانه نرخ مرگ‌های ناشی از آلودگی هوا تا ۱۱۰ مورد کاهش خواهد یافت.

هر ۱۵۰ متر، یک شارژر برقی/ استراتژی بروکسل برای کاهش آلودگی هوا

کد خبر 694098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.