۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵
مزایای مصرف گردو چیست؟

مصرف گردو به بهبود سلامت مغز، کاهش استرس و بهبود عملکرد روده کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گردو فواید بسیاری برای سلامتی دارد و برای مصرف روزانه مناسب است در صورتی که گردو حساسیت غذایی ندارید، آن را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید. از جمله مزایای مصرف گردو می‌توان به بهبود سلامت قلب اشاره کرد زیرا حاوی ویتامین A، ویتامین C، آهن، کلسیم، پروتئین و فیبر رژیمی است، مصرف گردو به کاهش کلسترول مضر خون کمک می‌کند؛ نتایج مطالعه‌ای که در سال ۲۰۲۱ در مجله Circulation منتشر شد نشان می‌دهد افراد مسن که حدود دو وعده گردو در روز به مدت دو سال مصرف کرده بودند، کاهش سطح کلسترول مضر خون را تجربه کردند.

بهبود سلامت مغز

نتایج تحقیقات انجام شده بر حیوانات و انسان‌ها که در مجله Nutrients منتشر شده است، نشان می‌دهد که مصرف گردو اثرات مثبتی بر حافظه و عملکرد مغز دارد؛ مصرف روزانه گردو به کاهش التهاب و دور نگه‌داشتن رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند، در غیر این صورت رادیکال‌های آزاد می‌تواند به سلول‌ها آسیب وارد کند و به مرور زمان منجر به بروز بیماری آلزایمر و زوال عقل ‎شود.

کاهش استرس

محققان پس از انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که مصرف حدود دو وعده گردو در روز به مدت ۱۶ هفته، سطح استرس و افسردگی را بهبود می‌بخشد، علاوه بر این مصرف گردو باعث افزایش کیفیت و کمیت خواب افراد می‌‎شود و سلامت روان آن‌ها را تقویت می‌کند زیرا سرشار از فولات، ویتامین E، پلی‌فنول‌ها و ملاتونین است.

بهبود سلامت روده

نتایج مطالعات منتشر شده در سال ۲۰۲۳ میلادی نشان می‌دهد که آنتی‌اکسیدان‌های موجود در گردو این قدرت را دارد که به عنوان یک پری‌بیوتیک عمل می‌کند و می‌تواند به بهبود سلامت روده کمک کند.

کد خبر 692272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.