طرح کاهش کربن در این شهر از کارمندان شورا شروع می‌شود

مدیران باث در انگلستان در نظر دارند از طریق افزایش هزینه استفاده از پارکینگ‌های شهری برای کارکنان شورای شهر، نرخ تردد خودروهای خصوصی را کاهش دهند و به بهبود کیفیت هوا کمک کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طرح افزایش هزینه پارکینگ برای اعضای شورای شهر باث از هشتم سپتامبر ۲۰۲۳ آغاز شده و کاهش چشمگیر گرایش کارمندان بخش را به تردد از طریق خودروهای خصوصی خود در مسیر منزل تا محل کار به دنبال داشته است. مدیران باث ادعا کرده‌اند که این اقدام در راستای تحقق هدف صفر کربن و تعهد آن‌ها به بهبود کیفیت هوا اجرا شده و در مراحل بعدی افزایش هزینه پارکینگ را برای سایر شهروندان نیز به دنبال خواهد داشت. برنامه‌ریزان شهر در تلاش هستند در راستای اجرای طرح و افزایش اثربخشی آن، تردد از طریق وسایل نقلیه عمومی را برای شهروندان و گردشگران بهبود ببخشند، ضمن این‌که توسعه مسیرهای دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی و فضاهای ایمن مخصوص عبور و مرور افراد سوار بر صندلی‌های چرخ‌دار در رأس اهداف آن‌ها برای کاهش انتشار کربن قرار دارد.

طرح افزایش هزینه پارکینگ‌های شهری برای اعضای شورای باث بخشی از اقدامات مدیران به منظور ایجاد مناطقی سبزتر و سالم‌تر برای شهروندان و گردشگران به‌حساب می‌آید که در صورت اجرا برای سایر مردم، بهبود کیفیت هوا و تغییرات اقلیمی را به دنبال خواهد داشت. جالب است بدانید که در طرح جدید، میزان هزینه پارک برای خودروهای مختلف متفاوت است و به میزان انتشار گازهای آلاینده از آن‌ها بستگی دارد در نتیجه دارندگان وسایل نقلیه برقی از پرداخت هر گونه وجه به ازای پارک خودروهای خود معاف هستند که این امر به سهم خود می‌تواند انگیزه‌ای برای جایگزینی وسایل نقلیه موتوری با وسایل نقلیه الکتریکی میان کارمندان شهرداری و حتی مردم باشد. علاوه بر این، خودروهایی با میزان انتشار کربن کمتر از ۱۳۱ گرم به ازای هر کیلومتر عبور و مرور، هیچ افزایش قیمتی در پرداخت هزینه پارکینگ تجربه نخواهند کرد، در حالی که سایر وسایل نقلیه بسته به میزان انتشار گازهای آلاینده موظف به پرداخت وجوه متفاوت به ازای پارک در پارکینگ‌های سراسر شهر خواهند بود.

طرح کاهش کربن در این شهر از کارمندان شورا شروع می‌شود

هدف مدیران از افزایش هزینه پارکینگ

برنامه‌ریزان باث هدف خود از اجرای طرح افزایش هزینه پارکینگ شهری، ابتدا برای اعضای شورای شهر و در آینده برای سایر شهروندان، را کمک به کاهش انتشار گازهای آلاینده و افزایش رفاه بیشتر ساکنان و گردشگران به دنبال بهبود تغییرات اقلیمی و آلودگی هوا معرفی کرده و مدعی شده‌اند از این طریق آگاهی مردم را از اثرات تردد بر کیفیت زندگی شهری نیز افزایش خواهند داد که این امر می‌تواند به سهم خود مردم را به اتخاذ سبک زندگی سالم سوق دهد. قابلیت برآورد میزان انتشار کربن از هر خودرو به صورت آنلاین و از طریق وب‌سایت شهر فراهم خواهد آمد و در نتیجه رانندگان نیازی به طی کردن مراحل مختلف اداری و فنی برای ارزیابی عملکرد وسایل نقلیه خود را نخواهند داشت.

جالب است بدانید که تصمیم مدیران باث برای افزایش هزینه پارکینگ‌های شهری به دنبال نگرانی‌های شهروندان از کیفیت هوا اتخاذ شد که حتی انجام یک نظرسنجی میان هزار و ۶۹۲ شهروند و موافقت بیش از نیمی از پاسخ‌دهندگان با اعمال اقدامات ویژه برای حل بحران، اجرای این رویکرد را از قوت بیشتری میان مدیران برخوردار کرد.

کد خبر 685987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.