خلیج‌ فارس میزبان بهترین شهر جهان در کنترل ترافیک

شهر دبی با ثبت زمان تردد ۱۲ دقیقه در هر ۱۰ کیلومتر در منطقه شهری، با میانگین سرعت ۵۹ کیلومتر بر ساعت، به عنوان کم‌ترافیک‌ترین شهر جهان معرفی شد. لندن پرترافیک‌ترین شهر لیست است که ۳۶ دقیقه در هر ۱۰ کیلومتر را نشان می‌دهد. عدد میانگین برای این ارزیابی، ۲۱ دقیقه در هر ۱۰ کیلومتر برآورده شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بر اساس گزارش شرکت TomTom که ترافیک و ازدحام جاده‌ها را در سطح جهانی انجام می‌دهد، از بین ۳۹۰ شهر در شش قاره و ۵۶ کشور با بیش از ۵۴۳ میلیارد کیلومتر شبکه جاده‌ای، دبی در رتبه نخست کم‌ترافیک‌ترین شهرهای جهان با عملکردی قابل توجه قرار دارد.

بر اساس این گزارش، دبی از نظر میانگین زمان مورد نیاز برای طی مسافت ۱۰ کیلومتری در منطقه تجاری مرکزی (CBD) از شهرهای بزرگ جهانی از جمله لس‌آنجلس، مونترال، سیدنی، برلین، رم و میلان بهتر عمل کرده است. در دبی، زمان سفر، ۱۲ دقیقه در هر ۱۰ کیلومتر ثبت شده است، در حالی که میانگین، ۲۱ دقیقه در هر ۱۰ کیلومتر در شهرهای ذکر شده است.

خلیج فارس میزبان بهترین شهر جهان در کنترل ترافیک

اقدامات دبی برای بهینه‌سازی جریان ترافیک

متار الطایر، مدیر کل سازمان راهداری و حمل‌ونقل دبی (RTA) در این رابطه گفت: «این سازمان از زمان تأسیس، پروژه‌های زیربنایی عظیمی را تکمیل کرده است. RTA طرح‌های جاده‌ای بسیاری را انجام داده است که به گسترش طول کل شبکه جاده‌ای از ۸۷۱۵ خط-کیلومتر در سال ۲۰۰۶ به ۱۸ هزار و ۴۷۵ خط-کیلومتر در سال ۲۰۲۲ کمک کرده است.»

تعداد پل‌ها و زیرگذرها از عدد ۱۲۹ در سال ۲۰۰۶ به ۸۸۴ پل و تعداد پل‌های عابر پیاده از عدد ۲۶ به ۱۲۲ مورد افزایش یافته است که رشد چندین برابری را نشان می‌دهد. طول مسیرهای دوچرخه‌سواری نیز از ۹ کیلومتر در سال ۲۰۰۶ به ۵۴۳ کیلومتر در سال ۲۰۲۲ افزایش یافت.

تلاش‌ها و برنامه‌های RTA محدود به توسعه زیرساخت‌ها نبود، بلکه بر توسعه شبکه‌های حمل‌ونقل عمومی و اجرای سیاست‌های مربوطه با هدف کاهش وابستگی به وسایل نقلیه شخصی، استفاده بهینه از شبکه‌ها و امکانات حمل‌ونقل و مدیریت ترافیک متمرکز بوده است.

خلیج فارس میزبان بهترین شهر جهان در کنترل ترافیک

پروژه‌های انجام شده توسط RTA رقابت جهانی امارات متحده عربی را ارتقا داده و آن را در رتبه اول کیفیت جاده‌ها در سراسر جهان برای پنج سال متوالی قرار داده است. همچنین به تقویت موقعیت جهانی دبی از نظر ترافیک و تراکم منجر شد.

تلاش‌های RTA برای توسعه جاده‌ها و شبکه حمل‌ونقل عمومی، مزایای زیادی برای اقتصاد و جامعه دبی نیز به همراه داشته است، زیرا کل ارزش تجمعی زمان و صرفه‌جویی در سوخت در نتیجه این پروژه‌ها به بیش از ۲۶۲ میلیارد درهم (۷۱.۳ میلیارد دلار) رسیده است.

در زمینه ایمنی ترافیک، تلاش‌های متمرکز RTA و پلیس دبی تلفات ناشی از حوادث جاده‌ای را از ۲۲ مورد به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در سال ۲۰۰۶ به ۱.۹ مورد در سال ۲۰۲۲ بهبود بخشید.

شبکه حمل‌ونقل عمومی کاملاً یکپارچه RTA، اکنون به محور اصلی جابه‌جایی مردم در اطراف دبی تبدیل شده است. با فعالیت حمل‌ونقل عمومی، خودروهای اشتراکی و تاکسی، تعداد جابه‌جایی مسافران از ۱۶۳ میلیون در سال ۲۰۰۶ به ۶۲۱.۴ میلیون مسافر در سال ۲۰۲۲ با میانگین روزانه ۱.۷ میلیون مسافر افزایش یافته است.

خلیج فارس میزبان بهترین شهر جهان در کنترل ترافیک

کد خبر 685042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.