شهرهایی با قوی‌ترین صنعت گردشگری

بانکوک، پاریس، لندن، دبی، سنگاپور، کوالالامپور، نیویورک و استانبول قوی‌ترین صنعت گردشگری را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مردم به منظور تعیین مقصد سفر خود باید از قبل اطلاعات بی‌شماری را کسب کنند و به شناسایی مقاصدی با بیشترین محبوبیت میان گردشگران بپردازند، چراکه چنین شهرهایی بیشترین عناصر را برای گذراندن اوقاتی خوش در بر گرفته است. بدیهی است که هر مقصد گردشگری از ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردار است و می‌تواند طرفداران متفاوتی را به سمت خود جذب کند. با این حال، در بعضی از شهرهای توریست‌پذیر جهان، زمینه برای تأمین نیازها و سلیقه‌های تقریباً تمام گردشگران فراهم آمده و به همین دلیل، این شهرها سالانه میزبان بیشترین تعداد مسافر بوده است. در ادامه به معرفی توریست‌پذیرترین شهرهای جهان و میانگین مسافران سالانه می‌پردازیم.

بانکوک، ۲۲ میلیون و ۷۸۰ هزار گردشگر

بانکوک، پایتخت تایلند، به عنوان توریست‌پذیرترین شهر جهان شناخته شده است زیرا به طور میانگین هر سال بیش از ۲۲ میلیون و ۷۸۰ هزار مسافر را از نقاط مختلف دنیا به سمت خود جذب می‌کند. نبود نقشه گردشگری یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های این شهر به‌حساب می‌آید که یافتن جاذبه‌های بی‌شمار شهر را برای مسافران به یک ماجراجویی شگفت‌انگیز تبدیل کرده است. بازدید از بازارهای بسیار بزرگ و اعجاب‌انگیز از اولویت‌های گردشگران بانکوک به محض ورود به آن محسوب می‌شود و این در حالی است که تماشای معابد طلایی شهر در لیست برنامه‌های اصلی آن‌ها قرار دارد. خیابان‌های بی‌شمار سراسر بانکوک که در آن‌ها خوراک‌هایی با طعم‌های متنوع و بسیار لذیذ سرو می‌شود، حضور در آن‌ها را به یک ضرورت میان گردشگران تبدیل کرده، ضمن این‌که قایق‌سواری برای تماشای بازارهای شناور روی آب از محبوبیت ویژه‌ای میان آن‌ها برخوردار است.

شور زندگی شبانه در فضاهای عمومی توریست‌پذیرترین شهر دنیا از دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن به‌شمار می‌آید که در جذب سیل عظیم مسافرانی از سراسر دنیا به شهر نقش مهمی ایفا کرده است.

شهرهایی با قوی‌ترین صنعت گردشگری

پاریس، ۱۹ میلیون و ۱۰۰ هزار مسافر خارجی

سازه‌های کلاسیک سراسر پاریس، پل‌هایی با سبک‌های معماری شگفت‌انگیز و بلوارهای بسیار زیبا از مهم‌ترین ویژگی‌های پایتخت فرانسه برای جذب گردشگران بی‌شماری به سمت خود محسوب می‌شود. مسافران شهر از قایق‌سواری بر فراز آب‌های رودخانه پرآوازه سن و تماشای چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز آن بیشترین لذت را تجربه می‌کنند و این در حالی است که بازدید از بناهای تاریخی شامل برج ایفل، کلیسای نوتردام و موزه لوور بیشترین حس پیوند میان آن‌ها و دنیای باستان فرانسه را به وجود می‌آورد.

از سوی دیگر، تماشای کلکسیون آثار هنری و تاریخی در موزه‌ه ژرژ پمپیدو از دیگر انگیزه‌های جذب گردشگران به پاریس به‌شمار می‌رود، ضمن این‌که حضور در کتابخانه‌های بزرگ، فروشگاه‌های قدیمی اما شگفت‌انگیز و گالری‌های هنری نیز در تبدیل پایتخت فرانسه به دومین شهر توریست‌پذیر جهان نقش مهمی ایفا کرده است.

شهرهایی با قوی‌ترین صنعت گردشگری

لندن، ۱۹ میلیون و ۹۰ هزار گردشگر

لندن، پایتخت بریتانیا، یکی از معروف‌ترین شهرهای جهان به‌حساب می‌آید که به واسطه سبک‌های معماری مختلف خود نظیر سبک گوتیک و تلفیق آن‌ها با معماری مدرن در بناهایی همچون برج شارد، تیت مدرن و اسکای گاردن (باغ آسمانی) به شهرت بسیار بیشتری نیز میان گردشگران سراسر دنیا دست پیدا کرده است. رستوران‌های مجلل و سالن‌های تئاتر، هنر و ادبیات از دیگر المان‌های لندن در جذب گردشگران به‌شمار می‌رود و این در حالی است که وجود فضاهای سبز بی‌شمار در شهر، نقش مهمی در جایگاه برتر آن میان شهرهای توریست‌پذیر جهان ایفا کرده است.

شهرهایی با قوی‌ترین صنعت گردشگری

دبی، ۱۵ میلیون و ۹۳۰ هزار مسافر

آسمان‌خراش‌هایی که تا افق قد علم کرده، بازارهای اعجاب‌انگیز و ساختمان‌های اداری بسیار زیبا از مهم‌ترین ویژگی‌های دبی در امارات متحده عربی برای جذب سیل عظیمی از گردشگران در هر سال به سمت خود محسوب می‌شود. بخش اعظم زندگی شهری را خریدهای روزانه مردم و گردشگران، برگزاری رویدادهای مختلف، تماشای چشم‌اندازهای بی‌نظیر، عبادت شهروندان و حضور مردم در باغ‌های سبز احداث شده بر بام سازه‌های مهم شهر تشکیل می‌دهد و البته، سفرهای بیابانی و شترسواری جزئی جدایی‌ناپذیر از اولویت‌های گردشگران هنگام حضور در دبی به‌شمار می‌رود.

شهرهایی با قوی‌ترین صنعت گردشگری

سنگاپور، ۱۴ میلیون و ۶۷۰ هزار گردشگر

سنگاپور که در جهان به شهر سبز و خلاق شهرت دارد، با تمرکز کامل بر آینده‌نگری طراحی شده است. سیستم حمل‌ونقل عمومی شهر بسیار کارآمد است و مسافران را در گوشه و کنار شهر به تمام مقاصد مورد نظر خود می‌رساند. سرو غذاهای بسیار لذیذ در رستوران‌های سراسر شهر، وجود بازارهای بزرگ و زیبا و باغ‌های شگفت‌انگیز شهر از دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد سنگاپور به‌شمار می‌رود که سالانه جذب بیش از ۱۴ میلیون ۶۷۰ هزار گردشگر را به شهر به دنبال داشته است.

شهرهایی با قوی‌ترین صنعت گردشگری

کوالالامپور، ۱۳ میلیون و ۷۹۰ هزار گردشگر

تلفیقی از فرهنگ‌های متنوع شامل مالزیایی، چینی و هندی به وجود مساجد، معابد و آسمان‌خراش‌هایی با معماری‌های بسیار زیبا در کوالالامپور، پایتخت مالزی منجر شده و حضور سالانه سیل عظیمی از گردشگران را در آن به دنبال داشته است. علاوه بر این، معماری سراسر شهر تلفیقی از سبک‌های مدرن و سنتی است که به ایجاد چشم‌اندازهایی اعجاب‌انگیز برای آن منجر شده و سرمایه‌گذاران بسیاری را به توسعه کسب‌وکارهای خود در بازارهای پرجنب‌وجوش شهر سوق داده است.

شهرهایی با قوی‌ترین صنعت گردشگری

نیویورک، ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار بازدیدکننده

طراحی شبکه‌ای نیویورک، جست‌وجوی خیابان‌های میزبان گالری‌های هنری خصوصی و موزه‌های مشهور متروپولیتن، موزه هنر مدرن و گوگنهایم مهم‌ترین ویژگی‌های نیویورک در جذب گردشگران به‌شمار می‌رود، ضمن این‌که کتابفروشی‌های بزرگ شهر، بوتیک‌های لباس‌فروشی و کافه‌های شیک شهر که همه مسافران را به پارک مرکزی و جاذبه‌های مهم شهر هدایت می‌کند، در جذب گردشگران به نیویورک بسیار اثربخش بوده است.

شهرهایی با قوی‌ترین صنعت گردشگری

استانبول، ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار گردشگر

استانبول در ترکیه یکی از گنجینه‌های تاریخی جهان محسوب می‌شود که تاکنون به واسطه موقعیت استراتژیک خود، حاکمیت امپراتورهای مختلف را تجربه کرده است. معماری‌های این شهر تحت سلطنت حاکمان مصر، رومانی، ونیز و عثمانی به ایجاد کلیساها و مساجدی به سبک‌های مختلف شامل بیزانس منجر شده و همین امر جذب دوستداران تاریخ و معماری را به شهر به دنبال داشته است.

استانبول طی چند دهه اخیر میزبان موزه‌ها، گالری‌ها و برج‌های اداری شگفت‌انگیزی بوده است که دوش به دوش سازه‌های باستانی شهر به محبوبیت هرچه بیشتر آن میان گردشگران منجر شده است.

شهرهایی با قوی‌ترین صنعت گردشگری

کد خبر 683085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.