ترویج ورزش در دوبلین با کمدهای همگانی رایگان

دوبلین ایرلند با ارائه تجهیزات مشترک رایگان برای همه، ورزش کردن را آسان می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دوبلین ایرلند طی یک پروژه مشارکتی با نهادهای محلی از این پس تجهیزات ورزشی همچون راکت‌های بسکتبال، تنیس و اسکواش، همچنین وزنه‌ها و سایر لوازم ورزشی را به‌صورت رایگان در کمدهای ویژه‌ای با درهای شفاف در بعضی از پارک‌های سراسر شهر قرار می‌دهد تا ورزش کردن را تسهیل کند.

ایده اولیه چنین ابتکاری در سوئیس شکل گرفت که به ایجاد کمدهای خورشیدی و قرار دادن تجهیزات ورزشی مشترک در آن‌ها برای استفاده عموم پرداخت. این ایده پس از آن به فرانسه توسعه پیدا کرد و در حال حاضر به‌واسطه تلاش‌های کارگروه ملی شهرهای فعال وارد ایرلند شده است.

یک شهر پویا، فعالیت بدنی را برای همه در اولویت قرار می‌دهد تا به یک هنجار اجتماعی تبدیل شود و در خانه، کار و زندگی افراد جامعه گنجانده شود؛ افزایش تعداد فضاهای فعال در سراسر شهر و ایجاد دسترسی و فرصت برابر برای همه، هدف شهرهای پویا است. مأموریت این شهرها ایجاد فرصتی برای شهروندان است تا سبک زندگی سالم‌تری در زمینه ورزش و فعالیت بدنی داشته باشند.

تسهیل ورزش در دوبلین با کمدهای همگانی رایگان

پروژه کمدهای ورزشی مشترک در دوبلین برای الهام بخشیدن به شهروندان شکل گرفت تا از بی‌تحرکی فاصله بگیرند و بیشتر ورزش کنند؛ به این ترتیب دیگر از نابرابری ورزشی در این شهر خبری نیست.

کمدهای شهر دوبلین حاوی تجهیزاتی هستند که با امکانات ورزشی محیط اطرافشان مطابقت دارد و برای باز کردن آن‌ها تنها کافی است ساکنان برنامه مخصوص طراحی‌شده برای این منظور را دانلود کنند. این برنامه علاوه بر باز کردن قفل کمدها، زمان بازگرداندن وسایل را نیز ثبت می‌کند.

مسئولان شهری با استفاده از داده‌های این برنامه می‌توانند از میزان استقبال مردم از طرح ارائه شده و محبوبیت ابتکار عمل آن‌ها در سطح محلی آگاهی پیدا کنند.

دوبلین اعلام کرد با اتخاذ رویکردی چندبخشی، این پروژه به‌دنبال کاهش موانع مشارکت در فعالیت‌های بدنی، توسعه دسترسی و افزایش انتخاب و فرصت‌های موجود برای همه است.

کد خبر 681934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.