۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
علائم کمبود ویتامین K کدام است؟

کمبود ویتامین K با به خطر انداختن سلامت ریه‌ها، باعث وخیم‌تر شدن علائم بیماری‌هایی مانند بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD)، آسم و برونشیت آلرژیک می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ویتامین K که معمولاً تحت تاثیر ویتامین‌های دیگر مانند A، B، C و D قرار می‌گیرد نقش قابل‌توجهی در بدن ایفا می‌کند و اهمیت آن را نمی‌توان نادیده گرفت. این ماده مغذی کمتر شناخته شده نه تنها نقش مهمی در لخته شدن خون دارد، بلکه بر بیماری‌های کبدی نیز تاثیر می‌گذارد. ویتامین K در سه شکل متفاوت K1، K2 و K3 وجود دارد، ویتامین K1 در درجه اول به انعقاد خون کمک می‌کند، ویتامین K2 باعث حفظ تراکم استخوان می‌شود و ویتامین K3 نیز آسیب اکسیداتیو به سلول‌ها را کاهش می‌دهد.

در زمان‌های اخیر درک ما از تاثیر ویتامین K بیشتر گسترش یافته است و ارتباط آن را عملکرد ریه مشخص شده است. شواهد ارائه شده بر مفید بودن این ویتامین بر عملکرد ریه اشاره می‌کند. کمبود ویتامین K با به خطر انداختن سلامت ریه‌ها، باعث وخیم‌تر شدن علائم بیماری‌هایی مانند بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD)، آسم و برونشیت آلرژیک می‌شود.

ویتامین K نه تنها برای سلامت استخوان‌ها و انعقاد خون مهم است، بلکه برای افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی نیز مفید است. مصرف مکمل ویتامین K برای افرادی که درگیر بیماری‌های تنفسی هستند یا در معرض خطر ابتلا به آن قرار دارند، مانند افراد سیگاری، از اهمیت زیادی برخوردار است.

مصرف غذاهای سرشار از ویتامین K مانند سبزیجات با برگ سبز، تخم‌مرغ و گوشت بدون چربی به بهبود سلامت افراد کمک شایانی می‌کند. استفاده از این مواد غذایی برای افراد مبتلا به بیماری‌های COPD، آسم یا برونشیت آلرژیک بسیار مناسب است.

کد خبر 681498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.