باران تابستانه در کدام استان‌های کشور ادامه دارد؟

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، وضعیت هوای کشور را تشریح کرد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طی سه روز آینده به علت گذر امواج کم دامنه از سمت شمال غرب کشور، برای بعضی نقاط شمال غرب، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز، افزایش ابر، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: امروز در مناطقی از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، مازندران، گیلان، غرب گلستان، شمال کردستان و دامنه‌ها و ارتفاعات استان‌های البرز و تهران، افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روزهای جمعه و شنبه در بعضی مناطق آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، غرب گیلان و ارتفاعات البرز مرکزی و روزهای یکشنبه و دوشنبه در بعضی مناطق واقع در شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، رگبار پراکنده و گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی سه روز آینده در بعضی از دامنه‌ها و ارتفاعات واقع در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، هرمزگان و جنوب شرق فارس در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت دور از انتظار نیست.

ضیائیان گفت: طی پنج روز آینده در شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز و جنوب شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، در بعضی ساعات وزش باد شدید و در بعضی مناطق خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.
وی با بیان اینکه امروز و فردا خلیج فارس و شنبه و یکشنبه دریای عمان به ویژه مناطق شرقی آن مواج خواهد بود، اضافه کرد: از روز جمعه تا یکشنبه در بعضی ساعات سرعت وزش باد در بعضی مناطق جنوب غرب و نوار مرکزی غرب کشور افزایش می‌یابد و در پی آن خیزش گرد و خاک در بعضی از مناطق استان‌های خوزستان، غرب ایلام و غرب کرمانشاه دور از انتظار نیست.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف تا کمی ابری و غبار محلی، گاهی افزایش ابر و وزش باد با بیشینه ۴۰ و کمینه ۲۵ است و در روز _جمعه سی‌ام تیرماه_ نیز کمی ابری و غبار محلی، گاهی افزایش ابر، وزش باد و احتمال گرد و خاک، با بیشینه ۴۱ و کمینه ۲۶ پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 674691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.