آیا مصرف میوه با معده خالی ضرر دارد؟

با وجود این که میوه‌ها مغذی هستند، مصرف آن‌ها با معده خالی می‌تواند باعث افزایش سریع سطح قند خون شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، میوه‌ها قسمت ضروری رژیم غذایی سالم را تشکیل می‌دهند، اما شاید به میزان مناسب و در زمان دقیق مصرف شود. در صورتی که میوه‌هایی با کالری، فیبر و گلوکز بالا مصرف شود، ممکن است تأثیر منفی بر سلامتی داشته باشد و منجر به افزایش وزن یا دیگر عوارض شود.

میوه‌هایی با شاخص گلیسمی پایین مصرف کنید

به گفته متخصصان، سعی کنید میوه‌هایی مانند توت، گیلاس، سیب و گلابی مصرف کنید که شاخص گلیسمی پایین دارند. این میوه‌ها قند را به آرامی وارد جریان خون می‌کند و به تنظیم سطح قند خون و جلوگیری از افزایش وزن کمک می‌کند.

مصرف میوه به همراه پروتئین

توصیه شده است به منظور بهره‌مند شدن از مزایای مصرف میوه، آن‌ها را با یک منبع پروتئین مصرف کنید. مصرف غذاهای سرشار از پروتئین مانند ماست یونانی، پنیر یا آجیل در کنار میوه‌ها می‌تواند به کنترل گرسنگی کمک کند و باعث ‎شود برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید.

با معده خالی میوه نخورید

با وجود اینکه میوه‌ها مغذی هستند، مصرف آن‌ها با معده خالی نیز می‌تواند باعث افزایش سریع سطح قند خون شود. به منظور جلوگیری از بروز این اتفاق، میوه‌ها را به عنوان بخشی از یک وعده غذایی یا میان وعده متعادل حاوی پروتئین، چربی‌های سالم و غلات کامل مصرف کنید.

از مصرف زیاد میوه خودداری کنید

اگرچه میوه‌ها سالم هستند، اما حاوی قند و کالری طبیعی هستند. توصیه شده است که در طول روز به میزان کافی میوه مصرف کنید و از مصرف بیش از حد آن خودداری کنید. در صورتی که قصد دارید وزن خود را کاهش دهید، نباید در طول روز بیش از حد میوه مصرف کنید. بهتر است به جای مصرف میوه‌ها به عنوان میان‌وعده، آن را در وعده‌های غذایی خود بگنجانید تا مواد مغذی و فیبر بیشتری دریافت کنید. میوه‌های برش داده شده را به سالاد اضافه کنید، آن‌ها را به اسموتی اضافه کنید یا آن را به همراه غلات کامل مصرف کنید.

میوه را جایگزین آب میوه کنید

اغلب آب میوه‌ها فاقد فیبر است و قند و کالری زیادی دارند. بهتر است از میوه‌های کامل برای بهره‌مند شدن از فیبر آن‌ها استفاده کنید، در این صورت به هضم غذا و تنظیم اشتها نیز کمک می‌شود.

کد خبر 673959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.