علائم افزایش سطح گلوکز خون در میان افراد مبتلا به دیابت چیست؟

مه مغزی، احساس گرسنگی مداوم، اگزما، ریزش مو و افزایش ضربان قلب از جمله علائم افزایش سطح گلوکز خون در میان افراد مبتلا به دیابت است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، زمانی که گلوکز، نوعی قند ساده، در بدن تجمع پیدا کند، سطح قند خون افزایش می‌یابد. این اتفاق در نتیجه استفاده نادرست بدن از گلوکز رخ می‌دهد. در ادامه به پنج نشانه افزایش سطح گلوکز خون در میان افراد مبتلا به دیابت می‌پردازیم:

مه مغزی

زمانی که سطح گلوکز خون افزایش پیدا می‌کند، عملکرد نورون‌های مغز دچار اختلال و مشکل می‌شود. بنابراین فرد ممکن است مه مغزی را تجربه کند. زمانی که قند نمی‌تواند وارد سلول‌ها شود، در گردش خون جمع می‌شود و هیپرگلیسمی رخ می‌دهد. در این صورت، ممکن است رگ‌های خونی دچار آسیب شود و جریان خون مختل شود. جریان خون ضعیف به مغز باعث می‌شود فرد نتواند به درستی فکر کند یا تصمیم مناسبی بگیرد.

احساس گرسنگی مداوم

احساس گرسنگی مداوم یکی از علائم سطح قند خون نامتعادل است. هورمون گرسنگی ممکن است با افزایش سطح گلوکز خون دچار اختلال شود و باعث شود همواره احساس گرسنگی داشته باشیم.

اگزما

اگزما نوعی اختلال التهابی پوست است که باعث ایجاد لکه‌های خشک روی پوست می‌شود. بیماران مبتلا به دیابت بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به اختلالات پوستی مانند اگزما قرار دارند. اگزما ممکن است با افزایش سطح قند خون وخیم‌تر و علائم مربوط به آن تشدید شود.

ریزش مو

افزایش سطح گلوکز خون در بدن زنان باعث افزایش میزان تولید هورمون تستوسترون می‌‎شود که منجر به افزایش رشد موی زائد روی صورت و ریزش موی سر می‌شود. زمانی که سطح قند خون بدن شما به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند، موی فرد دچار آسیب می‌شود. زیرا با محدود شدن جریان خون ناشی از افزایش سطح گلوکز، سلول‌ها اکسیژن کمتری دریافت می‌کنند؛ این اتفاق مانع رشد منظم فولیکول‌های منظم مو می‌شود و منجر به ریزش مو می‌شود.

افزایش ضربان قلب

زمانی که سطح گلوکز خون افزایش پیدا می‌کند، فرد افزایش ضربان قلب و تعریق شبانه را تجربه می‌کند. بدین منظور، لازم است در وعده شام از مواد غذایی حاوی شاخص گلوکز پایین استفاده کنید.

کد خبر 673497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.