علائم افسردگی تابستانی چیست؟

علائم افسردگی تابستانی شامل بی‌اشتهایی و بی‌خوابی می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اختلال عاطفی فصلی (SAD) به طور کلی در فصل زمستان رخ می‌دهد، اما ممکن است در فصل تابستان نیز ایجاد شود. بیماران مبتلا به افسردگی زمستانی تمایل به پرخوابی، پرخوری و احساس تنبلی دارند، در حالی که علائم در فصل تابستان متفاوت است و افراد مبتلا به افسردگی تابستانی به‌طور معمول اشتهای کمتری دارند و بی‌خوابی را تجربه می‌کنند.

خطر خودکشی در فصل تابستان

افراد مبتلا به افسردگی تابستانی به‌طور معمول بیشتر احساس ناراحتی می‌کنند و برخلاف افراد مبتلا به افسردگی زمستانی بی ‌انرژی نیستند و بیشتر به خودکشی فکر می‌کنند. افراد مبتلا به افسردگی در فصل زمستان به خودکشی فکر می‌کنند، اما ممکن است انرژی لازم برای اجرای آن را نداشته باشند. افراد مبتلا به افسردگی تابستانی غمگین و ناراحت هستند، اما انرژی بیشتری برای آسیب رساندن به خود را داشته باشند.

عوامل تأثیرگذار بر افسردگی تابستانی

عواملی که ممکن است افراد را در معرض خطر ابتلاء به افسردگی تابستانی قرار می‌دهد شامل افزایش دمای هوا و گرما می‌شود. محققان معتقدند که اختلال عاطفی فصلی (SAD) ممکن است با تغییرات آب‌وهوایی در جهانی که در حال گرم شدن است، برجسته‌تر شود. بنابراین احتمال بروز افسردگی تابستانی با توجه به گرمایش جهانی در حال افزایش است.

نحوه مقابله با افسردگی تابستانی

در صورتی که در فصل تابستان علائم شبیه افسردگی را احساس می‌کنید، لازم است به پزشک مراجعه کنید. افسردگی تابستانی یک بیماری واقعی است که نیاز به درمان دارد. دارودرمانی و رفتار درمانی ممکن است به درمان غم و اندوه در فصل تابستان کمک کند.

کد خبر 671752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.