مصرف زنجبیل به کاهش وزن کمک می‌کند

اضافه کردن چند قطره آب زنجبیل به یک لیوان آب و نوشیدن آن هنگام صبح یا در طول روز باعث چربی‌سوزی بیشتر می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، زنجبیل به عنوان ادویه، گیاه دارویی و یک درمان خانگی برای همه شناخته شده است و به بهبود سلامت روده، تسکین مشکلات مربوط به معده و تنظیم متابولیسم کمک می‌کند. علاوه بر این، مصرف زنجبیل به روش‌های مختلف به کاهش وزن مؤثر کمک بسیاری می‌کند. در ادامه به بررسی روش‌های مختلف مصرف زنجبیل برای کاهش وزن می‌پردازیم:

آب زنجبیل ساده

اضافه کردن چند قطره آب زنجبیل به یک لیوان آب و نوشیدن آن هنگام صبح یا در طول روز باعث چربی‌سوزی بیشتر می‌شود. البته می‌توان چند قطره آب لیمو یا عسل به آن اضافه کرد تا طعم بهتری پیدا کند.

پودر زنجبیل

مصرف پودر زنجبیل خشک برای کاهش وزن بسیار مؤثر است. این ماده غذایی به جز خاصیت کاهش وزن، خواص ضدالتهابی نیز دارد. می‌توان پودر زنجبیل را به آب یا غذا اضافه کرد و از مزایای آن بهره‌مند شد.

چای زنجبیل

برای بهره‌مند شدن از مزایای زنجبیل، می‌توانید چند قطره آب زنجبیل یا چند برش از آن را به چای خود اضافه کنید. چای زنجبیل را می‌توان صبح یا عصر مصرف کرد.

آب لیمو و زنجبیل

بسیاری از افراد معتقدند که ترکیب کردن دو ماده غذایی شگفت‌انگیز لیمو و زنجبیل تأثیر قابل‌توجهی بر کاهش وزن دارد. لیمو نیز علاوه بر زنجبیل یکی از مهمترین مواد غذایی است که برای کاهش وزن استفاده می‌شود.

دتاکس زنجبیل

به منظور تهیه دتاکس زنجبیل، یک قاشق غذاخوری زنجبیل رنده شده را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید، سپس آب لیمو را به آن اضافه کنید و ترکیب به دست آمده را ترکیب کنید. در صورت تمایل می‌توانید چند قطره عسل نیز به آن اضافه کنید تا طعم بهتری پیدا کند.

آب‌نبات زنجبیلی

می‌توان برای تهیه آب‌نبات زنجبیلی، قطعات ضخیم زنجبیل را در یک ظرف بریزید و مقداری آب لیمو، نمک و پودر فلفل سیاه به آن اضافه کنید سپس مخلوط به دست آمده را زیر نور خورشید قرار دهید تا خشک شود.

هشدار در مورد مصرف زنجبیل

توصیه شده است که در مصرف زنجبیل زیاده‌روی نکنید و دوز کمی از آن را استفاده کنید. استفاده زیاد از این ماده غذایی باعث می‌شود معده تحریک شود و فرد دچار حالت تهوع و استفراغ شود.

کد خبر 671422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.