نوشیدنی‌هایی که به لاغرشدن کمک می‌کند

نوشیدنی‌هایی مانند آب‌لیمو-زنجبیل، چای سبز با نعناع و لیمو، آب آناناس با دارچین و ترکیب عسل و دارچین باعث افزایش متابولیسم بدن در نتیجه کاهش وزن می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، لازم است افراد برای کاهش مؤثر وزن خود از رژیم غذایی سالم پیروی کنند. بعضی از مواد غذایی متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد و باعث چربی‌سوزی می‌شود. در ادامه به بررسی نوشیدنی‌هایی می‌پردازیم که به لاغر شدن کمک می‌کنند؛ این نوشیدنی‌ها بدون قند مصنوعی یا نمک زیاد تهیه می‌شوند، بنابراین می‌توانند به بهبود سطح قند خون، کلسترول و کاهش فشار کمک کنند.

آب لیمو و زنجیل

مصرف زنجبیل به کاهش التهاب بدن کمک می‌کند، باعث بهبود هضم غذا می‎‌شود و اشتها را سرکوب می‌کند، بنابراین کاهش وزن تسهیل می‌شود. به منظور تهیه نوشیدنی مناسب برای کمک به لاغری، مقدار زنجبیل را به قطعات کوچک برش دهید، آن را به همراه یک فنجان آب سرد در مخلوط‌کن بریزید تا مایع یک‌دست ایجاد شود سپس مقداری پودر زیره و نصف یک لیمو ترش را به آن اضافه کنید.

چای سبز با نعناع و لیمو

چای سبز می‌تواند به افزایش متابولیسم بدن کمک کند و مانع احتباس مایعات در بدن ‎شود. «کاتچین» موجود در چای سبز باعث تجزیه مولکول‌های چربی می‌شود. برای تهیه یک نوشیدنی مناسب لاغری، یک فنجان آب و شش تا هفت برگ نعناع را در یک قابلمه کوچک بریزید، آب را حرارت دهید تا شروع به جوشیدن کند، سپس گاز را خاموش کنید و دو قاشق چای‌خوری برگ چای سبز به آن اضافه کنید و اجازه دهید تقریباً پنج دقیقه در این وضعیت بماند. در نهایت برگ‌ها را به کمک صافی جدا کنید و آن را در فنجان بریزید. مقداری لیموی تازه نیز به آن اضافه کنید و درحالی که گرم است آن را بنوشید.

آب آناناس با دارچین

آناناس، سرشار از منگنز است که متابولیسم چربی و کربوهیدرات را تنظیم می‌کند و باعث کاهش وزن می‌شود. افراد می‌توانند به منظور تهیه نوشیدنی مناسب برای لاغر شدن، آناناس را به قطعات کوچک برش دهند و آن‌ها را در مخلوط‌کن بریزند تا یک‌دست شود. سپس مایع ایجاد شده را در یک لیوان ریخته و یک لیموترش را در آن فشار دهند در ادامه نصف قاشق چای‌خوری پودر دارچین نیز به آن اضافه کنند و آن را به صورت تازه میل کنند.

ترکیب عسل و دارچین

نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که دارچین، دمای بدن را تا ۲۰ درصد افزایش می‌دهد و باعث سوزاندن کالری بیشتری می‌شود، اشتها را نیز کاهش می‌دهد. می‌توانید به منظور تهیه ترکیبی برای کاهش وزن، یک فنجان آب را گرم کنید، دو قاشق چای‌خوری پودر دارچین به آن اضافه کنید سپس زمانی که خنک شد یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید، می‌توانید چند قطره لیموترش نیز داخل آن بریزید.

کد خبر 603065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.