علائم کلسترول بالای خون چیست؟

کلسترول بالا باعث بروز علائمی مانند احساس سنگینی در پاها، گرفتگی‌های مکرر، سردی پا بدون دلیل، تغییر در رنگ پوست و تاخیر در بهبود زخم می‌‎شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کلسترول بالا یک قاتل خاموش است و هیچ علامتی ندارد، در ابتدا روی بدن تأثیر نمی‌گذارد و زمانی فرد متوجه علائم آن می‌‎شود که آسیب زیادی به بدن وارد شده است. بنابراین لازم است بر سطح کلسترول خون نظارت کامل داشته باشید تا پیشرفت آن در مراحل اولیه بررسی شود. در ادامه به بررسی علائم کلسترول بالا می‌پردازیم:

احساس سنگینی در پاها

احساس سنگینی در پاها به دلیل درد شدید ممکن است نشانه‌ای برای بررسی سطح کلسترول باشد. این اتفاق معمولاً در ران یا ساق پا رخ می‌دهد، به‌طوری‌که درد هنگام راه رفتن افزایش پیدا می‌کند، حتی اگر مسافت منظمی باشد که فرد پیش‌تر آن را طی کرده است.

گرفتگی‌های مکرر

گرفتگی‌های مکرر یا اسپاسم در اندام‌های تحتانی بدن، به ویژه در پاشنه و انگشتان پاهای افرادی که کلسترول بالا دارند، تجربه می‌شود، این اتفاق به دلیل شریان‌های آسیب‌دیده رخ می‌دهد. اسپاسم‌ها بیشتر در شب رخ می‌دهد. به عنوان یک درمان خانگی به افراد توصیه می‌‎شود پاهای خود را از تخت یا هر مکان بالاتر از سطح زمین آویزان نگه دارند.

سردی پا بدون دلیل

زمانی که هوا سرد می‌شود ممکن است دچار سردی پا شوید، اما اگر بدون هیچ دلیلی این مشکل رخ دهد، احتمال نشان‌دهنده کلسترول بالای خون است. سردی پای بدون دلیل را جدی بگیرید و در اسرع وقت آزمایش خون انجام دهید.

تغییر در رنگ پوست

به دلیل گرفتگی عروق، ممکن است جریان خون به قسمت‌های خاصی از بدن محدود شود، اغلب این اتفاق در اندام‌های تحتانی رخ می‌دهد. تغییر رنگ پوست به دلیل خون‌رسانی کمتر ناشی از کلسترول بالا رخ می‌دهد. بنابراین توصیه شده است هیچ تغییر رنگ پوستی را نادیده نگیرید.

تأخیر در بهبود زخم

تأخیر در بهبود زخم اندام‌های بدن خود شدید، ممکن است نشانه گردش خون ضعیف باشد که به دلیل سطح بالای کلسترول رخ داده است. البته تأخیر در بهبود زخم ممکن است به دلایل دیگر مانند دیابت نیز رخ دهد.

کد خبر 669986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.