بوی بد دهان نشان‌دهنده کلسترول بالای خون است

بوی بد دهان یکی از نشانه‌های بسیار رایج افرادی است که دارای کلسترول بالا هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کلسترول برای تولید صفرا ضروری و مسئول هضم چربی است. علاوه بر این در تولید بسیاری از هورمون‌ها نقش دارد و برای تقویت سلامت قلب و عروق نیز بسیار مفید است. با این وجود، افزایش میزان سطح کلسترول خون، باعث بروز آسیب‌های جبران‌ناپذیر می‌شود. بنابراین لازم است افراد نسبت به علائم افزایش سطح کلسترول خون آگاهی لازم را کسب کنند.

یکی از علائم اولیه کلسترول بالا، تورم و بی‌حسی اندام‌های بدن است؛ این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که لیپیدهای انباشته از گردش خون مؤثر جلوگیری می‌کند و باعث کاهش اکسیژن و مواد مغذی عضلات می‌‎شود. تنفس بد بو و بوی بد دهان یکی از نشانه‌های بسیار رایج افرادی است که دارای کلسترول بالا هستند. کلسترول بالا باعث ایجاد مشکلات جدی در فرآیند هضم مواد غذایی می‌شود و این اتفاق خود عامل بوی بدن دهان خواهد شد.

به گفته متخصصان، کلسترول موجود در شریان‌ها مانع گردش خون مؤثر می‌شود و با کاهش اکسیژن خون باعث ایجاد سردرد، سرگیجه و از دست دادن تعادل می‌شود. همچنین کلسترول اضافی در بدن منجر به بروز مشکلات بینایی می‌شود. سوزش چشم، تاری دید و زردی چشم از عوارض کلسترول بالا است. تشکیل لیپیدها در شریان‌ها با تأثیر منفی بر فرآیند هضم منجر به کاهش تحرک روده‌ها و ابتلاء به یبوست می‌شود. لکه‌های قرمز روی پوست و احساس ناخوشایند خارش، از علائم کلسترول کنترل نشده است. تجمع بیش از حد چربی در شریان‌ها و کبد می‌تواند برای برخی افراد با آلرژی‌های جدید غذایی همراه باشد.

کد خبر 609340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.