مصرف کدام مواد غذایی باعث تضعیف سیستم ایمنی می‌شود؟

مصرف بیش از حد قند، گوشت فرآوری شده، کربوهیدرات تصفیه شده و قهوه باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، غذایی که ما مصرف می‌کنیم نه تنها انرژی لازم برای عملکرد بدن را فراهم می‌کند بلکه در برابر میکروب‌ها و عفونت‌های مضر محافظت می‌کند. مصرف منظم و بسیار زیاد بعضی از مواد غذایی باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن می‌شود. در ادامه به بررسی تعدادی از این مواد غذایی می‌پردازیم:

قند زیاد

مصرف بیش از حد قند می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کند، بنابراین لازم است از افزودن شکر سفید به چای، قهوه یا شیر خودداری کنید. با این حال قند ممکن است از طریق غذاهایی مانند سس کچاپ و نوشیدنی‌های ورزشی وارد بدن شود. مصرف قند باعث افزایش التهاب در بدن می‌‎شود که عامل اصلی بسیاری از بیماری‌ها است. همچنین، می‌تواند سلول‌های سیستم ایمنی که با حمله ویروس‌ها و باکتری‌ها به بدن کمک می‌کنند را سرکوب کند.

گوشت فرآوری شده

گوشت فرآوری شده با پختن، نمک زدن، دودی کردن، خشک کردن یا کنسرو کردن تهیه می‌شود و شامل سوسیس، هات داگ و غیره می‌شود. گوشت فرآوری شده اغلب دارای چربی اشباع شده، سدیم همچنین مواد شیمایی است که می‌تواند باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن شود. بنابراین توصیه می‌شود از گوشت تازه استفاده کنید.

کربوهیدرات تصفیه شده

مصرف کربوهیدرات‌های تصفیه شده باعث افزایش قند خون می‌‎شود، منجر به بروز التهاب می‌‎شود و سیستم ایمنی را ضعیف می‌کند. کربوهیدرات‌های تصفیه شده شامل نان سفید، چیپس سیب زمینی، غلات صبحانه و غیره می‌شود.

قهوه

نوشیدن بیش از حد قهوه می‌تواند توانایی بدن در جذب مواد معدنی مانند آهن و کلسیم را مختل کند. این مواد معدنی برای یک سیستم ایمنی قوی مهم هستند. همچنین، مصرف بیش از حد کافئین می‌تواند الگوهای خواب را مختلف کند و به مرور زمان سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند.

کد خبر 669510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.