علائم زوال عقل در تابستان وخیم‌تر می‌شود

علائم زوال عقل در فصل تابستان به دلیل گرمای هوا و روزهای طولانی‌تر وخیم‌تر می‌‎شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، زوال عقل به از دست دادن عملکرد شناختی اشاره دارد که باعث ایجاد اختلال در فعالیت‌های روزمره افراد می‌‎شود. متخصصان معتقدند که بعضی از علائم زوال عقل در ماه‌های گرم سال وخیم‌تر می‌‎شود. در طول تابستان، افراد مبتلا به زوال عقل از اواخر بعدازظهر تا شب دچار حالت سردرگمی، اضطراب و پرخاشگری می‌‎شوند.

چرا علائم زوال عقل در تابستان وخیم‌تر می‌شود؟

علائم بیماری زوال عقل به میزان قابل‌توجهی تحت تأثیر عوامل محیطی مانند گرما و روزهای طولانی‌تر است به همین دلیل این علائم در فصل تابستان وخیم‌تر می‌شوند. بدن انسان در روزهای گرم سال دچار کم‌آبی می‌شود و باعث بروز علائم خاصی از زوال عقل می‌شود.

چه ارتباطی بین کم‌آبی بدن و زوال عقل وجود دارد؟

کم‌آبی بدن فقط احساس تشنگی در‬ فرد‬ نیست، بلکه یک حالت فیزیکی است که منجر به گیجی، بی‌حالی و حتی تحریک‌پذیری می‏‌شود. این علائم کم‌آبی بدن حتی در میان افرادی که درگیر زوال عقل نیستند نیز ممکن است رخ دهد. در حالی که افراد مبتلا به زوال عقل علائم ذکر شده را به صورت شدیدتر و وخیم‌تر تجربه می‌کنند. علاوه بر این، افراد مبتلا به زوال عقل بیشتر از دیگران در معرض خطر کم‌آبی بدن قرار دارند، زیرا ممکن است نتوانند با دیگران ارتباط برقرار کنند یا تشخیص دهند که تشنه هستند یا حتی ممکن است فراموش کنند که آب بنوشند. در این صورت، دچار علائمی مانند سردرد، احساس گیجی، عفونت‌های دستگاه ادراری و یبوست می‌شوند.

کدام علائم زوال عقل در تابستان وخیم‌تر می‌شود؟

به گفته متخصصان، علائم زوال عقل که ممکن است در فصل تابستان به دلیل کم‌آبی بدن وخیم‌تر شود، شامل احساس سردرگمی، پارانویا، بی‌قراری، اضطراب و خواب بی‌کیفیت می‌شود. بنابراین لازم است فرد مبتلا به زوال عقل در یک محیط خنک و راحت قرار گیرد و اطمینان حاصل شود که در طول روز به میزان کافی آب نوشیده است. برای کاهش علائم زوال عقل شدت‌یافته در روزهای گرم تابستان نیز می‌توان از موسیقی ملایم و آرامش‌درمانی استفاده کرد. حمایت عاطفی از این افراد نیز می‌تواند مؤثر واقع شود. افراد مبتلا به زوال عقل باید در طول روز توسط اعضای خانواده یا پرستار تحت نظر باشند تا دچار گرمازدگی و کم‌آبی بدن نشوند. در صورتی که مشکوک هستید که دچار زوال عقل شده‌اید یا خیر، لازم است به پزشک مراجعه کنید.

کد خبر 669509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.