۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵
آیا زوال عقل خطرناک است؟

متخصصان معتقدند که بیماری زوال عقل به دلیل از دست دادن حافظه و فراموشی، می‌تواند خطرناک باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، زوال عقل به گروهی از علائم مربوط به کاهش حافظه یا دیگر مهارت‌های اجتماعی و تفکر گفته می‌شود و فعالیت‌های روزانه افراد را مختل می‌کند. افراد به منظور تشخیص زوال عقل باید به پزشک مراجعه کنند. اختلال شناختی خفیف، زمانی که حافظه و تفکر تا حدودی مختلف شده است، مرحله قبل از زوال عقل است.

آیا زوال عقل خطرناک است؟

زوال عقل به دلیل از دست دادن حافظه و فراموشی، می‌تواند خطرناک باشد به طوری که این فرد در معرض خطر گم شدن یا سوء‌استفاده توسط غریبه‌ها قرار می‌گیرد. زوال عقل ممکن است یکی از دلایل اصلی مرگ‌ومیر باشد.

زوال عقل را چگونه تشخیص می‌دهند؟

بیماری زوال عقل با استفاده از تکنیک‌های مختلفی مانند تست‌های شناختی و عصبی، اسکن مغز، ارزیابی‌های روان‌پزشکی و آزمایش‌های خون قابل تشخیص است. برای تشخیص زوال عقل می‌توان از آزمایش غربالگری ۱۰ دقیقه‌ای استفاده کرد که به عنوان MMSI شناخته می‌‎شود. در صورتی دچار علائمی مانند فراموشی یا سردرگمی شدید، به طوری که فعالیت‌های روزمره شما دچار اختلال شد، به پزشک مراجعه کنید تا معاینه‌های لازم انجام شود.

چگونه می‌توان شروع علائم زوال عقل را به تأخیر انداخت؟

قبل از تصمیم‌گیری در مورد نحوه جلوگیری از پیشرفت بیماری زوال عقل، لازم است علت اصلی بروز آن را مشخص کنید. گاهی اوقات علائم زوال عقل با شرایط دیگری مانند افسردگی شدید یا کمبود ویتامین B12 اشتباه گرفته می‌‎شود. توصیه شده است که به منظور به تعویق انداختن بروز بیماری زوال عقل، فعالیت بدنی داشته باشید، از رژیم غذایی سالم پیروی کنید، داروهای تجویز شده برای کاهش فشار خون و سطح کلسترول را مصرف کنید.

مترجم: پگاه بهادران، خبرنگار ایمنا

کد خبر 665972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.