غربی‌ها مخالف ارتباط نزدیک عربستان و ایران

کارشناس مسائل منطقه‌ای گفت: تعدادی از تحلیل‌گران مسائل خاورمیانه موضوع مراقبت مقامات و سران دو کشور ایران و عربستان برای جلوگیری از دخل و تصرف و رسیدن به اهداف مقامات کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی را مطرح کرده‌اند. نزدیکی ایران و عربستان دشمنانی دارد که مقامات غربی در راس آن‌ها قرار دارند.

سیدرضا صدرالحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: عربستان پس از گذشت هشت سال متوجه شد که امکان عبور از سد مقاومت یمن را ندارد و تلاش کرد با تغییر موضع اقداماتی انجام دهد که بتواند پیشرفت و توسعه کشور خود را ادامه دهد، چراکه با توجه به اقدامات پیشین، عربستان امکان رشد و پیشرفت مورد نظر در اسناد بالادستی را نخواهد داشت.

وی افزود: بر این اساس، عربستان متوجه قدرت منطقه و نفوذ جمهوری اسلامی شد و تلاش کرد با همکاری با جمهوری اسلامی که قطب دیگر قدرت در منطقه است؛ شرایطی ایجاد کند که بتواند به اهداف اقتصادی خود دست پیدا کند.

این کارشناس مسائل منطقه گفت: در واقع دو قطب جمهوری اسلامی و عربستان می‌توانند در راستای امنیت، پیشرفت و توسعه یکدیگر و منطقه ایفای نقش کنند.

صدرالحسینی با اشاره به حضور مخل و غده سرطانی اسرائیل در منطقه اضافه کرد: با همکاری مشترک بین دو کشور مؤثر در حوزه غرب آسیا و خلیج فارس، رسیدن به آرمان‌های فلسطین، آزادی قدس شریف و نابودی رژیم صهیونیستی می‌تواند تسهیل شود. اما این رهیافتی است که با ایجاد ارتباط، گفت‌وگو و همکاری‌های آینده دو کشور ایران و عربستان محقق خواهد شد.

وی در ادامه گفت: غرب به رهبری آمریکا از نزدیکی دو کشور مؤثر در غرب آسیا، حوزه خلیج فارس و حوزه انرژی شگفت‌زده شده است و هر روز به نگرانی آن‌ها افزوده خواهد شد. البته کشورهای اروپایی نیز دخیل بوده و علاقه‌مند به نزدیکی عربستان و ایران نیستند، چراکه بخش عمده‌ای از سلاح‌های ساخته‌شده توسط کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی در طول هفت سال گذشته در منطقه خلیج فارس به دلیل موضوعی به نام «ایران‌هراسی» به فروش رفته است.

این کارشناس مسائل منطقه گفت: به‌طور قطع مقامات عالی کشورهای غربی از اینکه از حالا به بعد امکان فروش تسلیحات خود را با شعار موهوم «ایران‌هراسی» ندارند، بسیار نگرانند و تلاش می‌کنند در این رابطه با نزدیک شدن به عربستان، این کشور را تحت فشار قرار دهند تا شاید میزان نزدیکی به جمهوری اسلامی و همکاری‌های دو کشور را تقلیل دهند.

وی اضافه کرد: تعدادی از تحلیلگران مسائل منطقه موضوع مراقبت مقامات و سران دو کشور ایران و عربستان برای جلوگیری از دخل و تصرف و رسیدن به اهداف مقامات کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی را مطرح کرده‌اند. نزدیکی ایران و عربستان دشمنانی دارد که مقامات غربی در رأس آنها قرار دارند.

کد خبر 669394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.