در این شهرها به دوچرخه‌سواران و پیاده‌روها جایزه می‌دهند!

مدیران سانتیاگو، پایتخت شیلی و اسکونه در سوئد از راه‌اندازی طرحی برای تشویق مردم به اتخاذ تردد سبز خبر داده و مدعی شده‌اند به دوستداران پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و افرادی که از وسایل نقلیه عمومی برای عبور و مرور بهره می‌گیرند، پاداش خواهند داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به‌تازگی نرم‌افزاری به نام WheelCoin توسعه داده شده است که نصب آن روی گوشی‌های تلفن همراه، نحوه تردد هر فرد را مشخص می‌کند و به افرادی که در کاهش انتشار کربن ناشی از حمل‌ونقل سهیم می‌شوند، پاداش می‌دهد. مدیران سانتیاگو و اسکونه از بهره‌گیری از این نرم‌افزار برای تشویق مردم خود به اتخاذ تردد سبز خبر داده و مدعی شده‌اند افرادی که از روش‌های پایدار برای عبور و مرور روزمره خود بهره بگیرند، علاوه بر پاداش دریافتی، می‌توانند از طرح تخفیفات ویژه برای عبور و مرور از طریق قطارهای شهری، دوچرخه‌ها و تاکسی‌های اشتراکی نیز استفاده کنند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که از زمان توسعه نرم‌افزار WheelCoin در سال ۲۰۲۲ تاکنون بیش از ۱۱۰ کشور دنیا از آن برای ترویج تردد سبز بهره گرفته و از دقت بالای ۹۵ درصد این بستر در ارائه داده‌های مربوطه خبر داده‌اند.

در این شهرها به دوچرخه‌سواران و پیاده‌روها جایزه می‌دهند!

عملکرد نرم‌افزار WheelCoin در ترویج تردد سبز

نرم‌افزار نام‌برده رویکرد نوینی را در اختیار مدیران شهری برای تشویق مردم به اتخاذ تردد سبز قرار می‌دهد که بر اساس آن، اطلاعات لازم در مورد نوع تردد هر فرد به شکل ویدئوهایی مستند فراهم می‌آید. نکته جالب توجه این است که اطلاعات مربوط به هر شهروند به‌طور ناشناخته برای مدیران فراهم می‌شود که این امر به سهم خود تجاوز به حریم خصوصی شهروندان را به صفر می‌رساند. جالب است بدانید که علاوه بر پاداشی که از سوی خود نرم‌افزار، البته با سرمایه‌گذاری مدیران، برای دوستداران تردد سبز فراهم می‌آید، برنامه‌ریزان می‌توانند مزایای دیگری نظیر اعمال تخفیف‌های ویژه حمل‌ونقل برای این افراد در نظر بگیرند که این مرحله کاملاً به انتخاب مدیران انجام می‌شود و اجباری نیست.

جالب است بدانید که سرمایه‌گذاری هر شهر برای بهره‌گیری از مزایای نرم‌افزار WheelCoin به پرداخت حقوق به افرادی محدود می‌شود که عملیات تجزیه و تحلیل داده‌های حاصل از نرم‌افزار را برای تعیین نحوه تردد شهروندان به عهده دارند و هزینه دیگری را در بر نمی‌گیرد.

در این شهرها به دوچرخه‌سواران و پیاده‌روها جایزه می‌دهند!

کد خبر 668363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.