نوسان قیمت خودرو در بازار / ریزش ۲۰ میلیون تومانی دنا پلاس

به نظر می‌رسد پس از اعلام نتایج سامانه یکپارچه و آزاد شدن پول‌های بلوکه‌شده در حساب‌های وکالتی، اقبال به بازار آزاد مجدد افزایش پیدا کرده که همین موضوع قیمت برخی از خودروها را افزایش داده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز قیمت خودروهای مختلف نسبت به روز گذشته تغییراتی داشت و در تعدادی از خودروها شاهد افزایش قیمت بودیم. به نظر می‌رسد پس از اعلام نتایج سامانه یکپارچه و آزاد شدن پول‌های بلوکه‌شده در حساب‌های وکالتی، اقبال به بازار آزاد مجدد افزایش پیدا کرد که همین موضوع قیمت برخی از خودروها را افزایش داده است. همچنین روز گذشته _یکشنبه بیست‌وهشتم خردادماه_ نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ماده واحده لایحه دوفوریتی واردات خودروهای کارکرده با عمر حداکثر پنج سال از زمان ترخیص از گمرک، موافقت کردند، این خبر هم به نوع خود در بازار مؤثر بود و روز گذشته موجب ریزش قیمت‌ها شد.

در آن سوی نوسانات بازار، میزان افزایش قیمت‌ها کمتر از دو درصد بوده است که نشان می‌دهد بازار به اخباری همچون آزادسازی واردات خودرو نیز واکنش نشان داده و در حال حاضر نوسان چندانی در بازار خودرو رخ نمی‌دهد.

در بین خودروهای پرفروش گروه ایران خودرو، سورن پلاس تیپ یک با بیش از ۱۵ میلیون تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته، به ۵۳۷ میلیون تومان رسیده و دنا پلاس تیپ یک نیز ۶۳۵ میلیون تومان به فروش رفته که حاکی از کاهش ۲۰ میلیون تومانی قیمت این خودروی پرطرفدار است.

پژو پارس امروز با قیمت ۵۱۰ میلیون تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته پنج میلیون تومان افزایش داشته و پژو ۲۰۶ تیپ دو نیز با یک میلیون تومان کاهش قیمت به ۵۱۰ میلیون تومان رسیده است.

رانا پلاس پانوراما امروز ۵۲۷ میلیون تومان فروش رفته است و نسبت به روز گذشته ۱۱ میلیون تومان کاهش قیمت داشته است. همچنین قیمت هایما اس ۵، ۱۵ میلیون تومان افزایش پیدا کرده و یک میلیارد و ۳۰۵ میلیون تومان معامله شده است که نسبت به قیمت ۹۷۰ میلیون تومان کارخانه این خودرو فاصله چندانی ندارد.

در بین خودروهای پرفروش گروه سایپا نیز کوییک با سه میلیون تومان افزایش قیمت ۳۳۶ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده و قیمت ساینا اس به ۳۵۰ میلیون تومان رسیده که حاکی از افزایش دو میلیون تومانی قیمت این خودرو در روز گذشته است. شاهین نیز ۵۸۰ میلیون تومان قیمت خورده که نسبت به روز گذشته هشت میلیون تومان افزایش داشته است.

کد خبر 668111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.