آیا مصرف قهوه باعث بروز کم‌آبی در بدن می‌شود؟

نتایج بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که مصرف قهوه موجب بروز کم‌آبی در بدن می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، قهوه ممکن است باعث بروز کم‌آبی در بدن شود، زیرا حاوی کافئین است که یک ادرارآور طبیعی است. دیورتیک‌ها تولید ادرار را افزایش می‌دهند و باعث از دست دادن مایعات بدن و بروز کم‌آبی می‌شود، همچنین کافئین می‌تواند کلیه‌ها را تحریک کند تا سدیم و آب بیشتری دفع کنند، این اتفاق باعث کم‌آب شدن بدن می‌شود.

میزان قهوه‌ای که می‌تواند باعث بروز کم‌آبی شود، با توجه به تحمل بدن فرد نسبت به کافئین همچنین وضعیت کلی هیدراتاسیون او می‌تواند متفاوت باشد. در صورتی که به میزان متوسط قهوه در روز مصرف می‌کنید، بدن می‌تواند خود را با اثرات ادرارآور قهوه وفق دهد و هیدراتاسیون کافی را حفظ کند. با این وجود، اگر مقدار زیادی قهوه مصرف می‌کنید، ممکن است دچار علائم کم‌آبی بدن همچون تشنگی، خشکی دهان و خستگی شوید. به منظور پیشگیری از بروز کم‌آبی ناشی از نوشیدن قهوه، لازم است در طول روز به میزان کافی آب بنوشید، همچنین در صورتی که مستعد کم‌آبی بدن هستید، مصرف قهوه خود را محدود کنید.

به گفته متخصصان، مصرف میزان کافی قهوه در طول روز مزایایی نیز برای افراد به همراه دارد. برای نمونه، مصرف دو تا پنج فنجان قهوه در روز خطر ابتلا به دیابت نوع دوم، بیماری قلبی، سرطان‌های کبد و اندومتر، بیماری پارکینسون، افسردگی و حتی مرگ زودهنگام را کاهش می‌دهد. سطح بالای آنتی‌اکسیدان و ترکیبات فنلی موجود در قهوه از آسیب سلولی محافظت و به بهبود سلامت افراد کمک می‌کند.

کد خبر 667984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.