اختلالات تغذیه چه تاثیری بر سلامت زنان باردار دارد؟

اختلالات تغذیه در دوران بارداری باعث بروز عوارضی مانند فشار خون خیلی بالا یا خیلی پایین، حالت تهوع و استفراغ شدید، افسردگی پس از زایمان و افزایش وزن می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اختلال تغذیه نوعی بیماری است که فرد را به سمت پرخوری، گرسنگی دادن به خود یا دیگر رفتارهای ناسام تغذیه‌ای که مربوط به وزن بدن و غذا می‌شود، سوق می‌دهد. ممکن است این نوع اختلال پیشرفت کند و باعث بروز آسیب‌های جدی به سلامت فرد شود.

داده‌های ارائه شده نشان می‌دهد که تقریباً ۷.۵ درصد زنان باردار دچار اختلال تغذیه هستند، بنابراین این افراد کالری کافی دریافت نمی‌کنند و بیشتر از دیگران در معرض خطر عوارضی مانند حالت تهوع و استفراغ شدید در دوران بارداری، افسردگی پس از زایمان، اضطراب یا افسردگی، فشار خون خیلی بالا یا خیلی پایین، اختلال در تعادل الکترولیت و افزایش وزن بیش از حد قرار می‌گیرند.

تغذیه نامناسب ناشی از اختلال تغذیه ممکن است بر رشد جنین نیز تاثیر بگذارد. علاوه بر این، افسردگی و اضطرابی که زن باردار ممکن است دچار آن شود، سلامت جنین را در کوتاه مدت و طولانی مدت تحت تاثیر قرار می‌دهد. محققان پس از انجام بررسی‌های لازم متوجه شدند کودکانی که مادران آن‌ها در دوران بارداری درگیر اختلالات تغذیه بوده‌اند، ممکن است در معرض اختلالات روانی و همچنین اختلالات تغذیه قرار بگیرند.

کد خبر 667573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.