رسانه‌های اجتماعی چه تاثیری بر سلامت روان دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که محدود کردن استفاده از رسانه‌های اجتماعی مزایای روانی به همراه دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی تاثیر استفاده از رسانه‌های اجتماعی بر سلامت روان، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، ۲۳۰ دانشجو را مورد ارزیابی قرار دادند. از نیمی از افراد شرکت‌کننده در مطالعه درخواست کردند زمان استفاده از رسانه‌های اجتماعی خود را به ۳۰ دقیقه در روز محدود کنند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که زمان استفاده از رسانه‌های اجتماعی را محدود کرده بودند، در مقایسه با گروه کنترل، اضطراب، افسردگی و ترس از دست دادن کمتری داشتند و حتی کمتر از گروه دیگر احساس تنهایی می‌کردند. همچنین، افرادی که کمتر از رسانه‌های اجتماعی استفاده کرده بودند، دیدگاه روشن‌تری نسبت به زندگی داشتند و احساسات خود را با کلمات مثبت بیان می‌کردند.

افراد شرکت‌کننده در مطالعه که زمان استفاده از رسانه‌های اجتماعی را محدود کرده بودند، عنوان کردند که چند روز اول این کار چالش‌برانگیز بود، اما با گذشت زمان احساس بهتری داشتند، خواب باکیفیت‌تری را تجربه کردند و زمان بیشتری را با نزدیکان خود سپری کردند.

به گفته پژوهشگران، لازم است زمان استفاده از رسانه‌های اجتماعی را محدود کنید تا به بهبود سلامت روان خود کمک کنید. در این صورت، میزان استرس، اضطراب، افسردگی و احساس تنهایی افراد کاهش پیدا می‌کند.

کد خبر 667295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.