فرهنگ جهاد و شهادت به برکت نظام اسلامی حفظ شده است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: ماندگاری و حفظ فرهنگ جهاد و شهادت تا به امروز به برکت نظام مقدس اسلامی و ولی فقیه زمان بوده و رهبر فرزانه انقلاب همواره در فرمایشات و سفارشاتشان بر حفظ و صیانت از فرهنگ جهاد و شهادت تاکید داشته و دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود احمدی‌نیا امروز چهارشنبه-بیست‌وچهارم خردادماه- در نشست فصلی شورای توسعه و ترویج فرهنگ شهادت و ایثار، اظهار کرد: زنده‌نگه داشتن یاد و نام شهیدان و ایثارگران و تبیین و ترویج فرهنگ والای ایثار، شهادت و انتقال آن به نسل‌های آینده، یک وظیفه و تکلیف همگانی است.

به گفته وی، ماندگاری و حفظ فرهنگ جهاد و شهادت تا به امروز به برکت نظام مقدس اسلامی و ولی فقیه زمان بوده و رهبر فرزانه انقلاب همواره در فرمایشات و سفارشاتشان بر حفظ و صیانت از فرهنگ جهاد و شهادت تاکید دارند و از همین‌رو ترویج این فرهنگ متعالی در قالب ستاد و شورای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گنجانده و لحاظ شده است.

احمدی‌نیا تاکید کرد: تنها خواسته شهدا از ما این بود که اجازه ندهیم مسیر ایثار و شهادت و آزادگی در نسل جوان و نوجوان فراموش شود. همچنین در سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب بر اعتلاء، ترویج و تحکیم فرهنگ جهاد، ایثار، شهادت و تفکر بسیجی در جامعه و نهادینه ساختن آن در اندیشه، باور، منش و رفار مردم و مسئولان تاکید شده است.

وی خاطر نشان کرد: ۱۰ سال از تشکیل شورای توسعه و ترویج فرهنگ شهادت و ایثار می‌گذرد و در این مدت چندین طرح ملی با ابلاغ رئیس جمهور در سطح استانداران و فرمانداران اجرایی شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان، اظهار کرد: اولین طرح استفاده از اعتبارات فرهنگی نهادها و سازمان‌ها بود که طی آن هر سازمان موظف شد، یک درصد از اعتبارات فرهنگی خود را برای ترویج این فرهنگ متعالی اختصاص دهد.

وی به طرح تشکیل شوراهای شهرستانی ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت: این شوراها در هر منطقه به ریاست فرمانداران تشکیل شده و تنها در سال گذشته ۹۰ جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرستانی در شهرستان‌های مختلف استان اصفهان برگزار شده است.

احمدی نیا انتخاب دستگاه‌ها و سازمان‌های برتر در حوزه ترویج فرهنگ شهادت و ایثار را از دیگر فعالیت‌های این شورا عنوان کرد و افزود: در این طرح نهادهای فعال در جشنواره سالانه شهید رجایی در هفته دولت تقدیر می‌شوند.

سازمان‌ها برای تکمیل اطلس شاهد همکاری کنند

حجت‌الاسلام رضا باقری، مشاور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: شهدای عزیز علت محدثه وقوع انقلاب اسلامی بودند و نکوداشت و پاسداشت این عزیزان یک تکلیف و وظیفه است.

وی با اشاره به تدوین اطلس شاهد و ضرورت تکمیل آن در استان اصفهان اظهار کرد: باوجود اینکه در شوراهای شهرستانی نسبت به همکاری برای تکمیل داده‌ها و آمار این اطلس تاکید شده متاسفانه همچنان برخی مجموعه‌ها آمار و اطلاعات خواسته شده برای این اطلس را به بنیاد شهید ارائه نداده‌اند.

مشاور مدیر کل بنیاد شهید اصفهان تاکید کرد: سال گذشته ۸۳ جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شده و بیش از ۹۰۰ مصوبه داشته است.

وی با اشاره به ضعیف بودن برخی کارگروه‌های زیر مجموعه شورای ترویج فرهنگ شهادت و ایثار گفت: همه ظرفیت‌ها در این بخش باید فعال شوند تا شاهد تقویت این عرصه باشیم.

کد خبر 667146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.