مقاومت تنها گزینه در برابر رژیم صهیونیستی است

رهبران دو جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و جهاد اسلامی فلسطین بر مقاومت به عنوان تنها گزینه فلسطینی ها برای مقابله با اشغالگری و تجاوزات رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

به گزارش ایمنا و به نقلاز خبرگزاری فلسطینی سما، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و شماری از رهبران این جنبش که در قاهره به سر می‌برند با «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و تعدادی از رهبران جهاد اسلامی از داخل و خارج فلسطین دیدار کردند.

بر اساس این گزارش، دو طرف با توجه به حملات رژیم صهیونیستی به فلسطینیان در قدس، مسجدالاقصی و کرانه باختری اشغالی و همچنین تجاوزی که در حق اسیران فلسطینی صورت می‌گیرد، درباره مسائل مختلف مربوط به اوضاع فلسطین گفت وگو کردند.

آن‌ها همچنین راه‌های توسعه و تحکیم روابط راهبردی بین دو جنبش و توسعه همکاری‌ها را به گونه‌ای که در خدمت مقاومت و مسائل مختلف فلسطینی‌ها باشد، مورد بحث و بررسی قرار دادند.

شرکت کنندگان در این نشست تاکید کردند که مردم فلسطین به مقاومت که تنها گزینه برای مقابله با رژیم اشغالگر و دشمن صهیونیستی است، ادامه خواهند داد.

دو طرف در مورد تحولات سریع سیاسی در منطقه و چگونگی استفاده از آن‌ها برای خدمت به مردم و آرمان فلسطین گفت وگو کردند.

آن‌ها همچنین بر اهمیت نقش مصر در حمایت از مردم فلسطین و آرمان عادلانه آن‌ها تاکید کردند.

در همین حال پایگاه خبری «العربی الجدید» از دیدار جداگانه مقامات مصری با رهبران حماس و جهاد اسلامی فلسطین در قاهره خبر داد و به نقل از یک منبع آگاه فلسطینی افزود: مذاکرات این بار در قاهره بر اساس پرونده‌های مشخصی انجام شد که ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند، از جمله بهبود شرایط زندگی در نوار غزه، تلاش برای ادامه آتش بس موجود و تضمین گسترش آن.

به گفته این منبع آگاه، بهبود شرایط زندگی ساکنان غزه از طریق مصر امکانپذیر و شامل افزایش حجم مبادلات تجاری و معرفی کالاهای جدید به ساکنان غزه و همچنین افزایش میزان صادرات کالا از این باریکه است.

این منبع افزود: پیش از ورود هیات‌های حماس و جهاد اسلامی به قاهره، مقامات مصری با هیاتی از تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست «محمد اشتیه» نخست وزیر این تشکیلات دیدار و درباره بهبود اوضاع غزه تبادل نظر کرده بودند.

رئیس دفتر سیاسی حماس و تعدادی از رهبران این جنبش شنبه شب برای تسلیت به جنبش جهاد اسلامی بخاطر شهادت تعدادی از فرماندهان گردان‌های قدس در جریان حملات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه با زیاد النخاله در محل اقامت وی در قاهره دیدار کردند.

کد خبر 665365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.