هنر؛ مهم‌ترین ابزار در ترویج فرهنگ شهادت و ایثار

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: مهم‌ترین ابزار برای ترویج فرهنگ شهادت و ایثار هنر است و امروز هنرمندان زیادی می‌توانند در این عرصه فعال شوند و این فرهنگ متعالی را ترویج کنند و توسعه دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی تمنایی امروز چهارشنبه-بیست‌وچهارم خردادماه- در نشست فصلی شورای توسعه و ترویج فرهنگ شهادت و ایثار، اظهار کرد: مهم‌ترین ابزار برای ترویج فرهنگ شهادت و ایثار هنر است.

وی خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند اصفهان شهر هنر و همین برای کار و تلاش هنری به‌ویژه در عرصه ایثار و شهادت کافی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: هزاران هنرمند اصفهانی در عرصه‌های مختلف هنری آماده‌اند تا در حوزه شهادت و ایثار فعالیت کنند. این ظرفیت خوب اصفهان است که فیلم‌سازان آن در رده اول این هنر در کشور جای دارند و محتواهای خوبی در عرصه فیلم کوتاه و مستند تهیه کرده‌اند.

هنوز یک فیلم یا سریال فاخر از شهدای این شهر و استان شهید پرور ساخته نشده است

محمد ساکت، معاون فرهنگی بنیاد شهیدو امور ایثارگران اصفهان در ادامه، اظهار کرد: امسال کنگره شهدای آزاده کشور با عنوان شهدای غریب در اسارت برگزار می‌شود که ستاد متناظر این کنگره در اصفهان هم تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: استان اصفهان در همه زمینه‌ها پیشگام و پیشتاز است اما هنوز یک فیلم یا سریال فاخر از شهدای این شهر و استان شهید پرور ساخته نشده است.

معاون فرهنگی بنیاد شهید استان اصفهان به فعالیت نخبگان ایثارگر و شاهد اشاره کرد و گفت: افزوده شدن اداره کل استعدادیابی و تربیت مدیران ایثارگر در ساختار جدید بنیاد شهید از جمله فعالیت‌های این دوره مدیریتی بوده ست.

وی افزود: هم اکنون پنج شرکت دانش بنیان در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با مدیریت نخبگان ایثارگر و با حمایت بنیاد شهید فعالیت می‌کنند.

تقدیر از شهرداری اصفهان بابت اختصاص دیوارنگاره‌های شهری به شهدا

ساکت از دیوارنگاره‌های شهری شهر اصفهان توسط شهرداری این کلانشهر تشکر کرد و گفت: نام‌گذاری معابر و درج تصاویر و دیوار نگاره‌های شهدا باهمکاری بنیاد شهید و شهرداری اقدام ارزشمندی بود که ستودنی و قابل تقدیر است.

اثرگذاری سلام فرمانده در حوزه کودک و نوجوان

زهرا شیخی مبارکه، نماینده مردم اصفهان در همین نشست، اظهار کرد: ایده‌های ناب در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید احصا و عملیاتی شوند.

به گفته وی، اثرگذاری فراگیر کار فرهنگی و هنری خوب همچون «سلام فرمانده» تا جایی بود که کودکان و نوجوان به خوبی با آن ارتباط گرفتند؛ همین نشان می‌دهد ایده‌ها و اقدامات خوبی می‌توان در این بخش ترتیب داد و تعریف کرد.

نماینده مردم اصفهان در خانه ملت، تصریح کرد: تولید محتوای هنری و رسانه‌ای خوب تأثیر زیادی در بین اقشار و گروه‌های مردم دارد. امروز متأسفانه در بخش‌هایی نه تنها فرهنگ که هویتمان را هم فراموش کرده‌ایم و باید به صورت جدی در این زمینه کار و اقدام کنیم.

وی خاطر نشان کرد: وقتی فرهنگ شهادت، ایثار و جهاد ترویج می‌شود که خود خانواده معظم شهدا جایگاه ارزشمندشان را بشناسند و آن را حفظ کنند.

کد خبر 667184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.