هر جامعه نیازمند الگویی ارزشی است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه هر جامعه نیازمند الگویی ارزشی است، گفت: معرفی الگو منوط به این است که هنجار چیست و آنچه که غیر از آن هست ناهنجاری است. الگوسازی با تعاریف درست موجب می‌شود جامعه ایمن شود و بتوانیم کاری کنیم مردم غیرتمند باشند.

‌به گزارش ایمنا، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی شامگاه -پنجشنبه بیست‌وهشتم اردیبهشت‌ماه- شب در آئین شب شعر شهید الداغی در مشهد، اظهار کرد: موضوع غیرتمندی و احساس مسؤولیت برای همه شهیدان مهم بود و از این رو نتوانستند نسبت به ناهنجاری جامعه سکوت کنند.

وی با اشاره به شهادت شهید الداغی، افزود: این شهید بزرگوار نشان داد حس مسؤولیت نسبت به هم‌نوعان، خانواده، همشهریان و ارزش‌های دینی و مکتبی بسیار ارزشمند است و برای حفظ آن، جان خویش را اهدا کرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه هر جامعه نیازمند الگویی ارزشی است، تصریح کرد: معرفی الگو منوط به این است که هنجار چیست و آنچه که غیر از آن هست ناهنجاری است. الگوسازی با تعاریف درست موجب می‌شود جامعه ایمن شود و بتوانیم کاری کنیم مردم غیرتمند باشند.

وی گفت: پیامبر مکرم اسلام (ص) قبل از بعثت، پیمان جوانمردان را برای برخورد با ظالمان ایجاد کرد. یکی دیگر از اقدامات ایشان قبل از رسالت، حمایت از زنان و دختران و ممانعت از زنده به گور شدن آنان بود. موضوعی که نشان می‌دهد مقدمه رسالت، داشتن مسؤولیت اجتماعی است.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: اگر این اتفاق افتاد می‌توان امید داشت که پیام پیامبران و حکمرانی امامان در جامعه پذیرفته می‌شود.

وی گفت: یکی از اقدامات مهم بنیاد شهید در دولت سیزدهم حرکت و تلاش برای معرفی شهدا به جامعه در قالب برنامه‌های فرهنگی و هنری بوده که توفیقات زیادی در این بخش داشته‌ایم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: برای اصلاح کشور نیاز است الگوهای جامعه تغییر کرده و اصلاح شود به گونه‌ای که الگوهای عملی و حسنه داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم حوزه ایثار و شهادت را به نسل حاضر معرفی کنیم باید الگوهای آن را به عنوان مرجع جامعه معرفی کنیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 662117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.